• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

حال خوش تالاب قوری گل بستان آباد

  • کد خبر : 138237
  • 07 فروردین 1403 - 15:02
حال خوش تالاب قوری گل بستان آباد
یازاکو - رییس اداره حفاظت و احیای تالاب های اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی وضعیت آبی تالاب بین المللی قوری گول بستان آباد را رو به بهبود و خوب توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، یدالله آذرهوا روز سه شنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت آبی تالاب قوری گول، اعلام کرد: با توجه به بارش های جدید شرایط آبگیری تالاب و مسیر کانال آبرسانی مناسب است که امیدواریم همین روند در ادامه فصل بهار تداوم داشته باشد.

وی بهبود تراز آبی تالاب قوری گل را موجب خرسندی اهالی و دوستداران محیط زیست دانست و اظهار کرد: با روند آبگیری کنونی امیدواریم با بهبود بارش های فصلی شاهد بهتر شدن وضع آبی و ارتقای تراز آن باشیم.

آذرهوا با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد بیلان آبی منفی در پیکره تالاب و حوضه آبریز بوده‌ایم، ادامه داد: تامین حق آبه محیط زیستی تالاب قوری گول از منابع آبی در دسترس ممکن بوده و فقط نیازمند همکاری و تعامل بین ادارات متولی و ذینفعان حوضه است.

وی تاثیر خشکسالی های اخیر در میزان منابع آبی در دسترس به خصوص کاهش دبی چشمه های تامین کننده جریان کانال آبرسانی به تالاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: ساماندهی مسیر آبرسانی موجود برای تداوم حیات تالاب و زیست مندان آن بسیار ضروری است.

آذرهوا توجه جدی به مقابله و برخورد با اقدامات مخرب محیط زیستی و تهدیدات فراروی تالاب بین المللی قوری گل همچون تخریب و تغییر کاربری های غیر مجاز در حوضه آبریز و پیرامون تالاب را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با همکاری سایر دستگاه ها از جمله دادستانی و فرمانداری شهرستان بستان آباد اقدامات موثری را در این رابطه انجام داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});