• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

تمدید تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون و تاکید بر گسترش همکاری علمی–فناورانه

  • کد خبر : 51476
  • 01 اسفند 1400 - 8:45
تمدید تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تبریز و مجتمع مس سونگون و تاکید بر گسترش همکاری علمی–فناورانه
یاز اکو - با تمدید تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه تبریز و مجتمع مس آذربایجان (مجتمع مس سونگون) بر گسترش همکاری علمی – فناورانه تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز با جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس آذربایجان (مجتمع مس سونگون) دیدار و همکاری دانشگاه تبریز با مس سونگون را مصداق ارتباط متقابل دانشگاه با صنعت و جامعه توصیف نمود و افزود: فلسفه وجودی دانشگاه، صنعت و کشاورزی بهبود سطح زندگی جامعه است و دانشگاه ها باید نگاه حل المسائلی به مسائل جامعه داشته باشند وبه ارائه راهکار علمی و عملی جهت حل مسائل جامعه بپردازند.

نصراله زاده ضمن اشاره به توانمندی های متعدد دانشگاه تبریز در زمینه اساتید مجرب در همه رشته ها و آزمایشگاه های مجهز و معتمد افزود : امیدواریم زمینه بهره مندی از پتانسیل غنی اساتید مجرب در همه رشته ها و آزمایشگاه های مجهز و معتمد در دانشگاه تبریز در امور مرتبط با معادن استان و صنایع تبدیلی و پایین دستی فراهم گردد تا موجب اعتلای علمی-فناوری دانشگاه و شکوفایی اقتصادی-اجتماعی استان باشیم.

برای توسعه مس سونگون نیاز به همکاری دانشگاه تبریز داریم

در این دیدار جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون) ضمن ارائه گزارش اجمالی در خصوص فعالیت های مجتمع مس سونگون افزود: افزایش میزان شناخت از مس سونگون در سطح استان و آشنایی با فرآیند و نحوه فعالیت این مجتمع، نیاز ورود دانشگاه ها جهت آشنایی افکار عمومی را ضروری مینماید. چنانچه طراحی و اجرای دوفاز این مجتمع در سال های ۸۵ و ۹۴ با هدف تامین خوراک ذوب شهرهای شهر بابک و سرچشمه صورت گرفته بود و از سال گذشته اجرای طرح فاز سوم با هدف انتقال دانش فنی و تکمیل زنجیره تولید در محل مس سونگون آغاز شده است که درحال حاضر در مرحله تعیین محل با مراعات ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی، انتقال تکنولوژی پیشرفته دنیا مطابق و مشابه شرایط اقلیمی و زیست بوم منطقه هستیم.

مدیر مجتمع مس سونگون ضمن اشاره به تجارب بسیار مثبت و مؤثر همکاری با دانشگاه تبریز در زمینه مسائل مختلف فنی، پژوهشی، اجتماعی و زیست محیطی مس سونگون افزود: دانشگاه تبریز مرکز علمی معتبر در کشور است و با استناد به نتایج علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز در زمینه محیط زیست، انرژی و فناوری های پیشرفته اقدامات اساسی در این مجتمع صورت گرفته در حال حاضر برای توسعه مس سونگون با نگرش جدید در زنجیره تولید، صنایع پایین دستی، اشتغال، گردشگری و حوزه اجتماعی نیاز به همکاری دانشگاه ها مخصوصا” دانشگاه تبریز بعنوان معتبرین دانشگاه منطقه داریم.

همکاری دانشگاه تبریز با مس سونگون از سال ۱۳۹۱

در ادامه دیدار جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز ضمن اشاره به همکاری دانشگاه تبریز با مس سونگون از سال ۱۳۹۱ و ارائه بیش از ۷۰ طرح پژوهشی و اجرای ۳۲ مورد افزود: دانشگاه تبریز با پژوهش در زمینه های مختلف و ارائه راهکارهای علمی به منظور توسعه معدن مس سونگون در ابعاد فنی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی اقدام نموده و آماده گسترش همکاری بیشتر در اجرای فاز سه و تکمیل زنجیره تولید در مس سونگون می‌باشد.

در پایان دیدار تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون) تمدید و به امضای دکتر صفرنصراله زاده و مهندس جهانگیر رضوی رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});