• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

اتحادیه اروپا بدنبال پیشنهادهای برای مهار قیمت انرژی است

  • کد خبر : 82788
  • 30 مهر 1401 - 12:30
اتحادیه اروپا بدنبال پیشنهادهای برای مهار قیمت انرژی است
یاز اکو - کمیسیون اروپا از آخرین پیشنهادهای خود برای مهار افزایش سرسام آور قیمت انرژی اتحادیه اروپا ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین و تصمیم مسکو برای قطع عرضه گاز اروپا رونمایی کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، با نزدیک شدن به فصل زمستان، دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا برای مقابله با افزایش قبوض گرمایش خانگی و مشاغل تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و برخی از کشورهای عضو با صدای بلند خواستار محدودیت فوری قیمت گاز هستند.

پیشنهادات کمیسیون  در نشست سران اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در ۱۸ اکتبر گفت: «به محض اینکه (رهبران اتحادیه اروپا) بر روی این اصول به توافق برسند، ما آنها را به سمت عملیاتی کردن پیش خواهیم برد.

فون در لاین، وزیر دفاع سابق آلمان، گفت : تاکید اصلی بر خرید مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود تا قیمت‌های پایین‌تر برای پر کردن مجدد ذخایر گاز تحقق یابد.

فون در لاین به خبرنگاران گفت: «ما می دانیم که تقاضای انرژی اروپا بسیار زیاد است، بنابراین منطقی است که کشورهای عضو و شرکت های انرژی به جای پیشی گرفتن از یکدیگر، از قدرت خرید مشترک خود استفاده کنند.

این کمیسیون اکنون می‌خواهد با گردآوری غول‌های انرژی اتحادیه اروپا در کنسرسیومی از خریداران، با تولیدکنندگان «قابل اعتماد» به استثنای روسیه، درباره قراردادهای مشترک مذاکره کند.

این کمیسیون همچنین می‌خواهد یک شاخص جدید گاز طبیعی را به عنوان جایگزینی برای شاخص موجود راه‌اندازی کند که عمدتاً مبتنی بر گاز خط لوله روسیه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});