• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

صنعت سینما در اردبیل رونق می‌گیرد

  • کد خبر : 51586
  • 01 اسفند 1400 - 16:00
صنعت سینما در اردبیل رونق می‌گیرد
یاز اکو - معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تلاش‌ها برای رونق صنعت سینما در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعید نوریان روز یکشنبه افزود: ۲ سینما در اردبیل و یک سینما در پارس‌آباد فعال است و تلاش شد در کنار اینها سینمای در جوار پل معلق مشگین‌شهر هم فعال شود که با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شد.

وی اظهار کرد: مجتمع فرهنگی-هنری شهرستان‌های گرمی و خلخال نیز تجهیز شده است که در هر ۲ شهرستان استقبال خوبی از سوی مردم منطقه شاهد هستیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: از جمله در خلخال مردم از نمایش فیلم آتابای استقبال کردند و در پارس‌آباد هم استقبال بی‌نظیر بود؛ از این رو تلاش می‌شود با همکاری استانداری سینمای مجتمع فرهنگی لاله راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برای تجهیز سینما حافظ اردبیل نیز تلاش‌هایی در جریان است و از سوی دیگر نماینده مجلس، شورای اسلامی و شهرداری مشگین‌شهر در تلاش هستند تا سینما آزادگان این شهر را دوباره بازگشایی کنند.

تصویب ایجاد یک پردیس سینمایی در خلخال

نوریان با اشاره به تصویب ایجاد یک پردیس سینمایی در خلخال گفت: در حال برنامه‌ریزی برای احداث این پردیس به عنوان نیاز مردم آن شهرستان بودیم اما بحث گرانی و مشکلات پیش روی این صنعت موجب شده است تا در تعیین پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی موفق نباشیم.

وی ادامه داد: با این وجود شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال در تلاش برای پیگیری کار هستند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز همکاری می‌کند تا در سریعترین زمان ممکن با انتخاب پیمانکار کار آغاز شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در مرکز استان نیز پیگیر تعمیر، تجهیز و بازسازی سینماهای موجود هستیم تا هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری دوباره آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سینماداران استان اردبیل تا کنون برای روشن نگه داشتن چراغ سینماها سنگ تمام گذاشته‌اند، افزود: وضعیت در سال‌های اخیر متغیر بوده، به طوری که گاه شرایط مساعد شده و گاه وضعیت خوبی نداشته است اما این اداره‌کل با همکاری سینماداران در چند سال گذشته تلاش کرده تا رونقی دوباره به این صنعت ببخشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});