• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

انقلاب خدمت رسانی در خصوص آب آشامیدنی در حوزه عشایر آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 51661
  • 02 اسفند 1400 - 11:00
انقلاب خدمت رسانی در خصوص آب آشامیدنی در حوزه عشایر آذربایجان شرقی
یاز اکو - مديرکل امور عشاير استان آذربایجان شرقی از انجام انقلاب خدمت رساني در خصوص آب آشاميدني در حوزه عشاير استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر سیدمحمدحسن آل هاشم در جلسه شورای مدیران استان در شهرستان خداآفرین که با حضور عابدین خرم استاندار ، مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیران ارشد استانی برگزار شد، گفت: دو درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند، این جمعیت دو درصدی ۲۰درصد مواد پروتئینی استان را تامین و۶۰ درصد عشایر استان در منطقه عشایری ارسباران زندگی می کنند.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ۸۳ الی ۹۷ درصد عشایر استان از لحاظ امکانات زیربنائی اعم از آب، برق، گاز، مخابرات، راه دسترسی و مسکن مناسب برخوردار هستند و پیش بینی می شود با توجه به خدماتی که در مناطق عشایری انجام می گیرد تا انتهای برنامه هفتم به بیش از۹۵ درصد برسد.

مدیرکل امور عشایر استان در خصوص کانون جمعیتی عشایری سلین نیز گفت : کانون جمعیت عشایری سلین در راستای مهاجرت معکوس و برای قشلاقاتی که فاقد امکانات زیربنائی هستند ایجاد شده است که با توجه به پیگیریهای چندین ساله، موفق به دریاف کد آبادی نشده است که این امر منجر به توقف ساخت وسازهای قانونی گردیده و ساخت وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی رواج پیدا کرده است، لذا از حاضرین جلسه تقاضا دارم تا تعیین و ابلاغ کد آبادی، کمافی السابق مجوزها از طریق بنیاد مسکن صادر تا ساخت وسازهای قانونی و اصولی انجام پذیرد.

وی ضمن تشکر از اداراتی که در ارائه خدمات به عشایر، خادمین عشایر استان را همراهی می نمایند، گفت: اتفاق بسیار بزرگی که در مناطق عشایری انجام شده است اختصاص اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده از محل بند هـ تبصره ۴ سال ۹۸ و تبصره ۵ سال ۹۹ است که منجر به انقلاب خدمت رسانی در خصوص آب آشامیدنی در حوزه عشایر شده است.

لزوم ایجاد دفتر امور عشایری در منطقه آزاد ارس با توجه به تراکم جمعیت عشایری منطقه

دکتر آل هاشم افزود: امیدوارم با یاری خداوند متعال و تدابیر مسئولین ذیربط آبرسانی سیار را از مناطق عشایری حذف و تمامی قشلاقات عشایری از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

وی ضمن درخواست ایجاد اکوموزه عشایری در شهرستان کلیبر و خداآفرین جهت حفظ هویت تاریخی و فرهنگی عشایر در این شهرستانها ، خواستار ایجاد اداره امور عشایر در شهرستانهای هوراند، خداآفرین و ایجاد دفتر امور عشایری در منطقه آزاد ارس با توجه به تراکم جمعیت عشایری در این منطقه شد.

وی در خاتمه پیشنهاد نمود فاز دوم آزادگان، با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق پایاب عشایر می باشند بنام شهدای عشایر نامگذاری گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});