• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

وزیر کشور: مسافران نوروزی باید دُز سوم را دریافت کرده باشند

  • کد خبر : 51991
  • 03 اسفند 1400 - 19:45
وزیر کشور: مسافران نوروزی باید دُز سوم را دریافت کرده باشند
یاز اکو - وزیر کشور گفت: مسافران نوروزی حتماً باید دُز سوم را دریافت کرده باشند تا به آنها اجازه سفر داده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «احمد وحیدی» روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرارگاه مورد بحث قرار گرفت، سفرهای آخر سال بود که این سفرها چند بخش دارد و در نشست امروز، شرایط مسافرین و کسانی که در حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتی فعالیت دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نظر دوستان در قرارگاه این بود افرادی که فاصله زیادی از تزریق دُز دوم آنها گذشته است، حتماً برای سفر و اقامت باید واکسن دُز سوم را دریافت کرده باشند.

وحیدی در ادامه با اشاره‌ به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی گفت: در دوره قبل رنگ‌بندی‌ها قرمز، نارنجی، زرد و آبی بود و شرایط کنونی رنگ‌بندی‌ها با رنگ‌بندی‌های گذشته متفاوت شده و دیگر همه محدودیت‌هایی را که در رنگ‌بندی‌های قرمز اعمال می‌کردیم، اجرا نمی‌کنیم و رنگ‌بندی‌ها و محدودیت‌های جدید بر اساس اقتصائات و متناسب با شرایط تعیین می‌شود.

وزیر کشور گفت: در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر محدودیت‌های اجتماعات در مکان‌های مسقف که پیش از این اعلام شده بود، بار دیگر تأکید شد. 

وحیدی افزود: در این جلسه همچنین گزارش‌هایی از مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، بخش حمل و نقل عمومی و مراقبت‌ها در مرزها ارائه و تأکید شد در حوزه اصناف شرایط و پروتکل‌های ابلاغی مانند تزریق واکسن یا داشتن تست PCR منفی به‌طور کامل رعایت شوند و تذکرات لازم نیز در این خصوص به اصناف داده شود تا با این تذکرات، نیاز به برخورد جدی‌تر وجود نداشته باشد.

 وی ادامه داد: در جلسه امروز موضوع ارتقای ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو هم مورد تأکید قرار گرفت که یکی از موضوعات، تهویه و اتصال سامانه فروش بلیت مترو به سامانه «ایران من» بود.

وحیدی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی هم مقرر شد بحث تزریق واکسن و PCR منفی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد که بر لزوم کنترل این موضوع نیز تأکید شد.

فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است

وزیر کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش در جلسه امروز گزارشی ارائه کرد که در آن عنوان شده بود در این مدت چهار فوتی داشتند، خاطر نشان کرد «این فوتی‌ها ربطی به بازگشایی مدارس نداشته است» و بر همین اساس متذکر شد: مدارس می‌توانند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه دهند و این موضوع در مورد دانشگاه‌ها نیز صدق می‌کند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در باره اتصال سامانه بلیت فروشی مترو به سامانه «ایران من» گفت: وزارت کشور در این خصوص مشکلی ندارد و سامانه «ایران من» آماده پاسخگویی است؛ تنها بخشی از کارها برای این اتصال در مترو باقی مانده که بخش فنی مترو در حال انجام اقدامات لازم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});