• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

شناسایی ۵۸ فقره ازدواج کودک همسری در شهرستان شبستر

  • کد خبر : 52010
  • 04 اسفند 1400 - 8:45
شناسایی ۵۸ فقره ازدواج کودک همسری در شهرستان شبستر
یاز اکو - رئیس اداره بهزیستی شبستر از وقوع و شناسایی ۵۸ فقره ازدواج کودک همسری در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: کودک همسری در جامعه درحال گسترش است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، احد نریمانی با بیان اینکه وضعیت خودکشی در شهرستان شبستر نگران کننده است افزود: در پدیده خودکشی باید به دنبال علت‌ها گشت، متأسفانه در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش مشکلات اقتصادی، افزایش اضطراب بین افراد جامعه، شاهد گسترش نگران‌کننده این پدیده شوم بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۱۵۰ نفر اقدام به خودکشی کردند که از این تعداد ۷ نفر در شهرستان شبستر به راه‌های مختلف به زندگی خود پایان داده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی که در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان شبستر سخن می‌گفت اضافه کرد: شهرهای شبستر، سیس، شندآباد و روستاهای دیزج خلیل و سرکندیزج از مناطق پرخطر در افکار خودکشی هستند.

وی مشکلات خانوادگی را از دیگر عوامل اقدام به خودکشی دانست و اظهار داشت: متأسفانه در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۵۸ نفر اقدام به خودکشی نموده بودند که از این تعداد ۱۴ نفر منجر به فوت شده‌اند.

نریمانی افزود: در این بین بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تأثیرگذاری را به منظور کنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام می‌دهد.

نریمانی خاطرنشان کرد: بهزیستی با تمام توان در راه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بر می‌دارد و کارشناسان و متخصصان مجرب بهزیستی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته‌اند، اما اگر به دنبال نتیجه مطلوب‌تری هستیم باید تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: خودکشی به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که هیچ کشوری با هر درجه از رشد و توسعه از آثار و پیامدهای مخرب و زیانبار آن مصون نیست.

کاهش دو درصدی موالید در شبستر

نریمانی در بخشی از سخنان خود به آمار موالید اشاره کرد و اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۱۷۶ نفر تولد یافته‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با تولد ۱۲۰۲ نفر ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی شبستر به پدیده کودک همسری در منطقه اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۶۹۸ مورد بوده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۶۸۳ مورد بوده است. متأسفانه از این تعداد ۵۸ فقره ازدواج در سنین ۱۰ الی ۱۴ ساله اتفاق افتاده و ۲۴۱ فقره ازدواج در سنین ۱۵ الی ۱۹ ساله اتفاق افتاده و بیشترین کودک همسری در بخش صوفیان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شبستر ضمن قدردانی از زحمات و خدمات دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر پیشگیری و کاهش طلاق اظهار داشت: طلاق در زمره غم انگیزترین پدیده‌های اجتماعی است و متأسفانه مطالعات متعدد نشان دهنده آن است که آمار طلاق در منطقه گرچه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است ولی در حال افزایش است و این آسیب اجتماعی دارای علل متعدد بوده و هرگز نمی‌توان یک علت را به عنوان علت اصلی طلاق در نظر گرفت.

وی در ادامه برخی از وظایف مراکز مشاوره بمنظور کمک به زوجین برای آگاهی از حقوق و مسئولیت‌های خود در زندگی مشترک، تأمل و تفکر زوجین در مورد طلاق اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۵۲ مورد طلاق ثبت شده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۹ مورد بوده است

نریمانی ادامه داد: آموزش و آگاه سازی یکی از مؤثر ترین راه‌های ارتقا سطح علمی و عملی روانشناسان است و یکی از اهداف سازمان بهزیستی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکسان سازی در ارائه خدمات مطابق با علم روز دنیا بمنظور بالا بردن بهره وری ارائه خدمات و انجام مشاوره در بین متقاضیان است.

وی در این نشست که با رویکرد آسیب‌های اجتماعی برگزار شد گفت: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی خود عامل مهمی در مقابله و کاهش این معضل اجتماعی می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});