• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
4

فقر در جامعه اسلامی باید ریشه کن شود/اختصاص ۴.۵ هزار میلیارد تومان به آموزش از محل تبصره ۱۴

  • کد خبر : 52365
  • 06 اسفند 1400 - 9:45
فقر در جامعه اسلامی باید ریشه کن شود/اختصاص ۴.۵ هزار میلیارد تومان به آموزش از محل تبصره ۱۴
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص های جامعه اسلامی، گفت: فقر در جامعه اسلامی باید ریشه کن شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، در آیین اختتامیه اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی در تبریز، با بیان این‌که نماز، اولین شاخص نظام اسلامی است، اظهار کرد: چهار شاخص و معیار برای اسلامی بودن یک جامعه شامل نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نماز، نشانه معنویت و عبادت، زکات نشانه‌ی عدالت اقتصادی و امر به معروف و نهی از منکر جنبه رسانه عمومی و یک نظارت عمومی در جامعه است. این چهار شاخص در هر جامعه‌ای زنده و بروا باشد، جامعه را می‌توان اسلامی دانست.

وی ادامه داد: اگر اقامه نماز، اعطای زکات، حل مشکلات مردمی و نظارت عمومی در یک‌ جامعه‌ای به حد اعلا برسد، جامعه مهدوی خواهد بود.

میرتاج‌الدینی در خصوص آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: این نهاد هم‌چنان که برای آموزش، برنامه‌های زیادی دارد و تمامی آن موارد سند تحول آموزش و پرورش احصا شده است، برای پرورش هم برنامه‌های زیادی وجود دارد اما پیاده سازی می‌خواهد.

وی افزود: همچنان که سرانه آموزش در مدارس در نظر گرفته شده است، (هرچند که اگر کمک اولیا نباشد، سرانه مدارس، چیزی نیست) باید سرانه پرورش هم به همه مدارس اختصاص یابد.

رتبه بندی معلمان در مراحل پایانی است

وی گفت: در برنامه‌های پرورش مدارس، هم‌چنان که به تربیت بدنی باید فکر کنیم باید به پرورش روحی و معنوی هم فکری کرد و سرآمد این برنامه‌ها هم نماز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ۱۲۰ هزار مدرسه کشور تنها در ۲۰ هزار از آن‌ها اقامه نماز جماعت انجام می‌گرفت‌ و امامان جماعت اغلب فقط در وقت نماز در مدارس حاضر می‌شود. اما می‌شود حداقل ساعتی در مدرسه حضور یافته و مشاوره مذهبی ارائه دهند که تاثیر بالایی دارد.

وی که مسئول رسیدگی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه است، گفت: این تبصره با کمک رئیس کمیسیون در حال بررسی نهایی بوده و توانستیم رقم خوب ۴.۵ هزار میلیارد تومان را در این تبصره برای آموزش و پرورش بگنجانیم که بنا بر تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش، به هوشمندسازی مدارس، تغذیه دانش آموزان مناطق محروم، شیر رایگان و … اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع رتبه بندی معلمان نیز در مراحل پایانی بوده و آمادگی اجرای آن را داریم. آخرین ایرادها هم در مجلس از آن گرفته شده و رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی از سوی دولت اختصاص یافته و ۱۵ هزار میلیارد تومان هم در تلفیق بودجه‌ به این اعتبار اضافه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});