• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

اوکراین و روسیه سفارشات ۲۰۰ میلیون دلاری خود را به صنعت نساجی ترکیه لغو کردند

  • کد خبر : 53543
  • 14 اسفند 1400 - 10:15
اوکراین و روسیه سفارشات ۲۰۰ میلیون دلاری خود را به صنعت نساجی ترکیه لغو کردند
یاز اکو_تولید کنندگان کالاهای نساجی و چرمی ترکیه اثرات تجاوز روسیه به اوکراین را احساس می کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح مقامات صنعت پوشاک ترکیه می گویند : مشتریان در مسکو و کیف در هفته گذشته ۲۰۰ میلیون دلار سفارشات خود را لغو کرده اند.

از دست دادن فرصت و بازار تجارت بر فشارها می افزاید، تخمین زده می شود که در صورت ادامه درگیری ها در اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار به طور مستقیم متوجه بخش صنعت نساجی ترکیه شود.

مصطفی شنوجاک، رئیس انجمن صادرکنندگان چرم و محصولات چرمی استانبول، گفت :سفارشات “صدها هزار جفت کفش و هزاران کت چرمی” لغو شده است.

وی گفت: “برخی از روس ها می گویند که می توانند با نرخ مبادله روبل سابق پرداخت کنند. در غیر این صورت نمی توانند بدهی خود را پرداخت کنند.”

روسیه و اوکراین در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات کفش چرمی، کاپشن و لباس از ترکیه داشته اند و تقریباً سه برابر این میزان در تجارت غیررسمی “تجارت چمدان” در استانبول بوده است.

کاهش درآمد صادراتی می تواند به کسری حساب جاری ترکیه بیافزاید، که پس از حمله روسیه به اوکراین در هفته گذشته به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی و ضربه پیش بینی شده به گردشگری در سال جاری، افزایش یافته است.

شرف فیات، رئیس مجمع صنعت پوشاک و پوشاک TOBB، گفت: پس از تعداد زیادی سفارش و قرارداد با کیف و مسکو در ماه فوریه، “ما با لغو آنها تا کنون به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون دلار (برای صنعت) روبرو هستیم. اگر این وضعیت ادامه یابد، ممکن است خسارت به این بخش از یک میلیارد دلار فراتر رود.

روسای صنعت پوشاک ترکیه به رویترز گفتند :تجارت ترکیه با بلاروس، مولداوی و رومانی نیز به دلیل عدم اطمینان کاهش یافته است. برخی از مشتریان لهستانی خواستار تعلیق سفارش‌ها شدند، در حالی که برخی از روس‌ها پیش از تهاجم و سقوط روبل، خواستار پرداخت‌ها بر اساس نرخ ارز خارجی شدند.

داده ها نشان می دهد که صادرات پوشاک، منسوجات و چرم ترکیه در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۷۱۸ میلیون دلار به روسیه و ۳۰۸ میلیون دلار به اوکراین بوده است.

تخمین زده شده ۳ میلیارد دلار “تجارت چمدان” – که در آن بازرگانان کوچک از روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق کالاها را در استانبول می خرند، آنها را در چمدان های خالی بسته بندی می کنند و دوباره به خانه می فروشند – نیز ضربه خورده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});