• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

واکنش رهبران عراقی به حملات موشکی اربیل/ الکاظمی: حمله به اربیل، حمله به امنیت مردم ما است

  • کد خبر : 54719
  • 22 اسفند 1400 - 13:30
واکنش رهبران عراقی به حملات موشکی اربیل/ الکاظمی: حمله به اربیل، حمله به امنیت مردم ما است
یاز اکو - مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه، حملات موشکی که اربیل را هدف قرار داد، «حمله‌ به امنیت مردم عراق» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از شفق نیوز، الکاظمی در توئیتی نوشت: “حمله‌ای که شهر اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، تجاوز به امنیت مردم ماست. ما به هر گونه آسیبی که به امنیت شهرهایمان و امنیت شهروندانمان وارد شود، رسیدگی خواهیم کرد.”

واکنش مقتدی صدر، رهبر جریان صدر

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر هم درباره موشک‌باران شهر اربیل که به ایستگاه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ در نزدیکی ساختمان در حال ساخت کنسولگری آمریکا آسیب وارد کرد، اظهار نظر کرد.

وی با محکوم کردن این اقدام در توئیتر نوشت که “کردها ریه عراق و بخش جدا نشدنی آن هستند.”

صدر ادامه داد، اربیل جز برای اعتدال، حاکمیت و استقلال زانو نخواهد زد و کردها را به صبر تا رسیدن به دولت اکثریت ملی فراخواند.

واکنش مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان هم اندکی پس از حمله موشکی به اربیل گفت: «اربیل در برابر ترسوها سر فرود نمی‌آورد».

بارزانی در بیانیه‌ای گفت: من حمله “تروریستی” را که در چندین منطقه در اربیل رخ داد، به شدت محکوم می‌کنم و از مردم می‌خواهم که صبور باشند و دستورات سرویس‌های امنیتی را دنبال کنند.

نیمه شب شنبه، چندین موشک ناشناس مجاور کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار دادند که برخی از آنها ایستگاه شبکه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ در جاده صلاح الدین را هدف قرار دادند.

به گفته مقامات عراقی و آمریکایی این حملات تلفات جانی نداشت.

مدیریت فرودگاه بین‌المللی اربیل هم از ادامه پروازها در این فرودگاه خبر داد و گفت فرودگاه شاهد توقفی در پروازها نبود.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات اقلیم کردستان عراق نیز گفته است که تردد هوایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل عادی است و فرودگاه هیچ آسیبی ندیده و هدف قرار نگرفته است.

این وزارت خانه افزود: اخبار مربوط به توقف تردد هوایی بی اساس است.

یک مقام آمریکایی نیز به نوبه خود به خبرگزاری رویترز گفت که حمله موشکی به شهر اربیل، هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی نداشته است.

پیش از این شبکه خبری اسکای نیوز با اعلام شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق و شهر سلیمانیه تاکید کرد به دنبال شنیده شدن صدای انفجار تمامی پروازها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

همچنین این شبکه اعلام کرد مجاورت مقر جدید کنسولگری آمریکا در اربیل با ۵ موشک دوربرد هدف قرار گرفت.

اداره مبارزه با تروریسم کردستان عراق مدعی شد که ۱۲ فروند موشک دور برد از خارج از عراق به سمت اربیل شلیک شد در حالی که هیچ طرفی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

منابع همچنین از تیراندازی گسترده در آسمان اربیل و پرواز یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز مرکز منطقه کردستان عراق خبر دادند.

شاهدان عینی گفتند که همزمان با حملات کنسولگری آمریکا در اربیل زنگ خطر را به صدا درآورد و آسمان شهر شاهد پرواز شدید بالگردهای آمریکایی در مجاورت کنسولگری و ساختمان‌های مجاور بود.

همچنین گزارش شد مقر شبکه “کردستان ۲۴” در صلاح الدین به خاطر نزدیک بودن به ساختمان کنسولگری در این حملات هدف قرار گرفت که باعث خسارات مادی به این ساختمان شد.

«امید خوش‌ناو» استاندار اربیل نیز با تائید حملات موشکی به اربیل گفت که هدف حملات مشخص نیست که آیا کنسولگری آمریکا باشد یا فرودگاه بین‌المللی اربیل».

صابرین نیوز هم گزارش داد که دو مرکز آموزشی جاسوسی موساد در شمال عراق هم هدف حملات موشک‌های نوع بالستیک قرار گرفتند.

این کانال خبری از برخی منابع نقل کرد که آژیر خطر در سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد به صدا درآمده است.

وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به این حملات آن را محکوم و خشونت آمیز توصیف کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54719

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});