• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
پرنیان مطرح کرد :

گردش چرخ تولید با رفع موانع در شهرک های صنعتی / ضرورت بهره مندی استان از مواهب معدن مس سونگون

  • کد خبر : 56504
  • 11 فروردین 1401 - 19:30
گردش چرخ تولید با رفع موانع در شهرک های صنعتی / ضرورت بهره مندی استان از مواهب معدن مس سونگون
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در دومین روز از گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر ضرورت بهره مندی استان از مواهب معدن مس سونگون، گفت : با رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، چرخ تولید با قدرت به حرکت در خواهد آمد.

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در ادامه گردهمایی دو روزه مدیران ارشد صمت ، افزود : در آذربایجان شرقی با دارابودن بیشترین میزان ذخایر معدنی کشور، حدود ۴۰ درصد از عرصه های معدنی با مشکلاتی در حوزه محیط زیست ، منابع طبیعی و معارضین محلی مواجه هستند که نگاه ویژه ای را می طلبد .
وی با بیان اینکه معدن مس سونگون موهبتی خدادادی است که باید مردم استان از مواهب آن بهره مند شوند ، افزود : به منظور فعال سازی واحدهای راکد معدنی و همچنین ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری ، هماهنگی های بیش از پیش با دادستانی ها ، محیط زیست و منابع طبیعی نیاز است تا تحرک لازم در راستای ایجاد ارزش افزوده از معادن بوجود آید.
پرنیان با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک های صنعتی استان بویژه در بخش آب و برق ، ادامه داد : کمبود زمین صنعتی در شهرهای بزرگ برای توسعه واحدهای تولیدی موجود و همچنین اختصاص یک درصد ارزش افزوده مرتبط با استهلاک زیرساخت های شهرک های صنعتی که فعالین اقتصادی در شهرک ها سالهاست منتظر تحقق آن هستند؛ نگاه ویژه حمایتی دولت را نیاز دارد.
وی تصریح کرد : شهرک های صنعتی، حوزه ای بسیار مهم در صنعت کشور بوده و با اصلاح برخی موارد قانونی شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر هیات مدیره ها در تصمیم گیری های کلان اقتصادی خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: با جدیت براساس برنامه های محوری وزارت صمت و دولت سیزدهم در مسیر شفاف سازی و رصد هوشمند و هدفمند تمامی فرایند های تولید، تامین، توزیع و حتی گردش مالی حرکت می کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});