• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

ایروان ماشین جعل و دروغ پراکنی را دوباره راه اندازی می کند: گورهای دسته جمعی متعلق به کیست؟

  • کد خبر : 56872
  • 15 فروردین 1401 - 11:15
ایروان ماشین جعل و دروغ پراکنی را دوباره راه اندازی می کند: گورهای دسته جمعی متعلق به کیست؟
یاز اکو- ایروان بار دیگر با فعال کردن مجدد ماشین دروغ پراکنی و تهمت زنی سعی در فریب جامعه جهانی دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قاینار اینفو، ائلمان نصیروف نماینده مجلس ملی آذربایجان گفت که جدایی طلبان قره باغ که از کشف یک گور دسته جمعی در روستای فرخ که توسط ارتش آذربایجان آزاد شده است نگران شده اند، استدلال های باکو را بر اساس دلایل علمی رد کرده و ادعا می کنند که گور دسته جمعی مربوط به ارامنه متعلق به قرن های نهم تا دوازدهم است.

ارامنه همچنان در نقش قبلی خود هستند. هنوز هم به شرارت، تهمت و پخش اطلاعات غلط مشغول هستند. این یک واقعیت است که حدود ۴ هزار نفر از هموطنان ما در ارمنستان گروگان گرفته شده اند. هیچ اطلاعاتی در مورد آینده آنها وجود ندارد. طرف آذربایجانی از سرنوشت آنها مطلع نیست، ارامنه همچنان سرنوشت این افراد و محل گورهای دسته جمعی را مخفی نگه می دارند. پس از تسلط ارتش آذربایجان بر روستای فرخ یک گور دسته جمعی در آنجا آشکار شد.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته قبور هموطنانمان که در جنگ اول قره باغ در نبردهای روستای فرخ کشته شدند در این قبرستان قرار دارد. 

نصیروف افزود: ایروان بار دیگر با فعال کردن مجدد ماشین دروغ پراکنی و تهمت زنی سعی در فریب جامعه جهانی دارد. آنها ادعا می کنند که استخوان های پیدا شده در آنجا ربطی به آذربایجانی ها ندارد.  آنها حتی بی شرمانه ادعا می کنند که استخوان های پیدا شده در اینجا ظاهرا استخوان های ارامنه متعلق به قرن نهم نا داوزدهم هستند. آنها دروغ هایی می گویند که در مقابل انتقاد نمی ایستند.  تمام تحلیل ها و تحقیقات دقیقا خلاف آنچه ارمنی ها می گویند را ثابت می کند.

نماینده مجلس ملی آذربایجان گفت: ارامنه در مورد این موضوع چنین سروصدا و اطلاعات نادرستی ایجاد می کنند زیرا می ترسند جنایات آنها دوباره موجب مجازات شان شود. استخوان های یافت شده در روستای فرخ را می توان از نظر سن و جنس تشخیص داد.  هنگامی که قبرستان قوبا در سال ۲۰۰۷ کشف شد، یک معاینه نه تنها سن استخوان ها، بلکه جنسیت آنها را نیز مشخص کرد. در نتیجه بررسی ها مشخص شد که بیش از ۵۰ کودک و بیش از ۱۰۰ زن قربانی جنایات ارامنه شده اند. از این منظر انجام آزمون دوره ۳۰ ساله هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. هنگام حفر قبرهای کمیسرهایی مانند “۲۶ کمیسر باکو” مشخص شد که تنها ۲۳ کمیسر وجود دارد. بر اساس اسناد در  ۲۶ کمیسر بیش از ۴۰ سال سن ندارند.  یعنی امکان نمایش آنها تا سن وجود دارد. بنابراین برای تشخیص هویت استخوان های کشف شده در روستای فرخ مشکلی وجود ندارد. به همین دلیل ارامنه نگران هستند. فلذا ارامنه با توجه به ویژگی های تاریخی شان به دروغ پردازی، تهمت و سردرگمی جامعه جهانی ادامه می دهند. 

دولت آذربایجان این مسائل را برای سازمان های بین المللی مطرح کرده است و به پیروزی و برپایی عدالت حصول خواهد یافت.زیرا حقیقت با ماست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});