• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

۱۲۰۰ نفر از مالکان اراضی شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خلع ید شدند

  • کد خبر : 57202
  • 17 فروردین 1401 - 14:30
۱۲۰۰ نفر از مالکان اراضی شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خلع ید شدند
یاز اکو - معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ نفر از مالکان اراضی شهرک‌های صنعتی استان خلع ید شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد کلامی روز چهارشنبه، افزود: متاسفانه این تعداد از افراد به منظور راه انداختن کسب و کار و واحدهای تولیدی و صنعتی زمین هایی را از شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی دریافت کرده بودند، اما پس از گذشت ماه ها هیچ فعالیتی از خود نشان ندادند.

وی اظهار داشت: مدیریت اقتصادی استان با هر گونه بی نظمی و بی توجهی به قانون و مقررات مقابله می کند و خلع ید این افراد نیز بر همین اساس با هماهنگی های لازم با مراجع قضائی صورت گرفته است، چون هر گونه واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی باید منجر به تولید و اشتغال شود.

کلامی با بیان اینکه تعدادی از افراد فوق زمین هایی به مساحت پنج تا ۶ هکتار در اختیار داشتند، ادامه داد: اینکه پس از مدت ها و فرصت دادن های مختلف هنوز کوچک ترین اقدامی در راستای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی به انجام نرسد، نشان دهنده بی تفاوتی و سوء استفاده های احتمالی است که استانداری آذربایجان شرقی با چنین افرادی قاطعانه برخورد می کند.

فرصتها و مزیتهای اقتصادی آذربایجان شرقی در تولید و صنعت

وی یادآور شد: استفاده درست از این فرصت ها می تواند مسیر رشد و پیشرفت اقتصادی استان را فراهم کند و همه باید در این مسیر همراه و همیار یکدیگر باشند.

کلامی از اهداف مهم صادراتی آذربایجان شرقی در سال جدید خبر داد و گفت: بر این اساس پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون دلاری استان در سال گذشته برنامه ریزی شده است که این مهم جز با تلاش های شبانه روزی بخش خصوصی و همراهی دولت محقق نخواهد شد.

وی صدور ۲ هزار و ۵۲۱ مجوز در بخش صنعت طی سال گذشته را که رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشت، نمونه ای از اقدامات مهم مدیریت کلان آذربایجان شرقی در راستای تحقق اهداف صادراتی و اقتصادی بیان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});