• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

عضو کمیسیون مشترک: طرح صیانت به صورت عادی و علنی بررسی می‌شود

  • کد خبر : 58002
  • 23 فروردین 1401 - 16:00
عضو کمیسیون مشترک: طرح صیانت به صورت عادی و علنی بررسی می‌شود
یاز اکو - عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس با رای نمایندگان، طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی" از کمیسیون مشترک پس گرفته شد و به صحن علنی مجلس بازگشت تا به صورت عادی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، غلامرضا نوری قزلچه در گفت وگو با عصر ایران اظهار کرد: بدین ترتیب این طرح همانند سایر طرح ها به صورت عادی در نوبت بررسی قرار می‌گیرد و به یکی از کمیسیون های تخصصی برای بررسی جزئیات ارجاع می شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز (۲۳ فروردین ۱۴۰۱) کسانی که موافق بررسی طرح به صورت اصل ۸۵ بودند استدلالشان این بود که چون طرح طولانی است پس بایستی بروی آن تخصصی کار شود مخالفین هم این دلایل را رد کردند و تاکید داشتند که چند نفر در کمیسیون مشترک در حوزه فضای مجازی تخصص دارند؟ یا در مورد ادعای موافقان مبنی بر حجیم بودن طرح تاکید داشتند که طرح ۲۰ماده ای حجیم نیست و‌ باید در صحن بررسی شود.

وی در مورد سخنان یکی از اعضا کمیسیون مبنی بر اینکه رای گیری در جلسه غیر علنی غیررسمی است و طرح برای بررسی به صحن نمی رود گفت: این طرح از همان دری که رفته بود از همان در به صحن مجلس برگشت اتفاقا برای بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵ جلسه غیرعلنی ترتیب دادند چطور آن موقع جلسه غیر علنی خوب بود و رای گیری آن رسمی بود ولی الان جلسه غیر علنی غیر رسمی می شود.

در جریان جلسه علنی ۶ مرداد ۱۴۰۰ مجلس، درخواست عده‌ای از نمایندگان برای بررسی “طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی” براساس اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی شد و در نهایت با ۱۲۱ رای موافق این طرح برای بررسی و تصویب به کمیسیون مشترک و غیر علنی ارجاع شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});