• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

افت شدید مهاجران آمریکایی/ شرایط مهاجرت به آمریکا آسان می‌شود؟

  • کد خبر : 58160
  • 24 فروردین 1401 - 17:40
افت شدید مهاجران آمریکایی/ شرایط مهاجرت به آمریکا آسان می‌شود؟
یاز اکو - آمریکا به عنوان یکی از کشورهایی که افراد غیربومی زیادی را وارد بازار کار خود می‌کرد اکنون دچار کمبود نیروی کار است. کارفرمایان در این کشور می‌گویند که استخدام و نگه‌داشتن افراد با استعداد به کار دشواری تبدیل شده‌است. کارگران با نرخ قابل توجهی در حال ترک آمریکا هستند. این در حالی است که بسیاری از موقعیت‌های شغلی خالی مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، نیروی کار بسیاری از کشورها تنها متشکل از بومیان آن نیست بلکه تعداد بسیار زیادی از غیر بومیان آن کشور نیز نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. در این میان آمریکا به عنوان یکی از کشورهایی که افراد غیربومی زیادی را وارد بازار کار خود می‌کرد اکنون دچار کمبود نیروی کار است.

کارفرمایان در این کشور می‌گویند استخدام و نگه‌داشتن افراد با استعداد، به کار دشواری تبدیل شده‌است. کارگران با نرخ قابل توجهی در حال ترک آمریکا هستند. این در حالی است که بسیاری از موقعیت‌های شغلی خالی مانده‌اند. یکی از دلایل این کاهش شدید نیروی کار این است که مهاجرت به آمریکا کاهش چشمگیری پیدا کرده است. مساله‌ای که پیامدهای بلند مدت و جدی برای بازار کار خواهد داشت.

در اواسط دهه گذشته ایالات متحده آمریکا سالانه تعداد یک میلیون نفر مهاجر می‌پذیرفت. اما این عدد در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ کاهش یافته بود با آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ نیز دچار کاهش شدیدی شد. این کاهش نرخ مهاجرت به این کشور هم متاثر از قوانین مهاجرت سخت گیرانه‌تر بود و هم متاثر از همه‌گیری کرونا.

پس از شیوع کرونا بسیاری از سفرها انجام نمی‌شدند. فرآیند مهاجرت متوقف شد و تعداد زیادی از کارگران خارجی به کشورهای خود بازگشتند. در سال ۲۰۲۰ نرخ مهاجرت نسبت به سال ۲۰۱۶ به نصف و در سال ۲۰۲۱ به یک چهارم رسید.

آمریکا چقدر کمبود مهاجر دارد؟

به نقل از سی‌بی‌اس، اکنون آمریکا دو میلیون نفر مهاجر کم دارد. به این معنی که اگر روند مهاجرت مانند دوران قبل از کرونا ادامه پیدا می‌کرد اکنون آمریکا دو میلیون مهاجر بیشتر داشت. این خلاء بیشتر در صنعت‌هایی با دستمزد کم احساس می‌شود. مشاغلی در زمینه خدمات هتل‌داری، خدمات غذایی، خدمات بهداشتی بیشترین تاثیر را از کمبود نیروی کار خارجی می‌گیرند. در آمریکا  ۲۰ درصد از پرستاران، ۲۵ درصد از مراقبان سلامت و نزدیک به ۵۰ درصد از خدمتکاران منزل و باغبان‌ها مهاجر هستند.

کاهش مهاجرت با سایر تغییرات جمعیت شناختی که نیروی کار را تحت فشار قرار داده‌اند همزمان شده‌است. نسل بیبی بومر آمریکایی‌ها که بزرگترین نسل نیروی کار بودند به صورت گروهی در حال بازنشسته شدن هستند.

نسل بیبی بومر به افرادی گفته می‌شود که مابین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ به دنیا آمده‌اند. در این سال‌ها نرخ زاد و ولد به شدت زیاد شد. بازنشستگی این نسل از تغییرات جمعیت شناختی است که در طول همه‌گیری کرونا سرعت گرفت.

چند سال اخیر نیز سرعت رشد جمعیت به شدت کاهش یافته‌است. به طوری که مهاجرت به محرک اصلی افزایش جمعیت تبدیل شده‌است.

این وضعیت می‌تواند برای کارفرمایان تهدید کننده باشد زیرا مجبور به افزایش دستمزدها می‌شوند اما برای کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند می‌تواند خبر خوبی باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});