• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود

  • کد خبر : 58451
  • 27 فروردین 1401 - 13:30
مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود
یاز اکو - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس دستورالعمل ارایه شده ستاد ملی کرونا، مراسم شب‌های قدر در شهرهایی با وضعیت رنگی قرمز، نارنجی و زرد کرونایی با ظرفیت‌های محدود و حداکثر در مدت ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، تراب محمدی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این مراسم در شهرهای قرمز در اماکن مختلف با ۳۰ درصد، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد، در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می شود و در شهرهای آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی نماز عید فطر در فضای باز محدودیتی وجود ندارد، ادامه داد: در فضای بسته باید براساس ظرفیت های اعلام شده در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد برگزار شود و همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک بلامانع است.

محمدی از شهروندان خواست در مراسم شبهای قدر و نماز عید فطر به همراه خود قرآن، تسبیح، مهر و کتاب ادعیه شخصی داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه شاهد عادی انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه هستیم که ضروری نسبت به این موضوع مردم را حساس تر کرد.

وی همچنین اضافه کرد: دانشگاه ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و هیچ بهانه ای برای عدم بازگشایی قابل قبول نیست و امتحانات نیز به صورت حضوری برقرار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت ثبت نام اصناف در سامانه ایران من، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان باید به جد پیگیر ثبت نام تمام صنوف در این سامانه باشند.

افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری ها در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری ها در استان، گفت: در حال حاضر ۲۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۲۵ نفر بدحال هستند.

بهمن نقی پور با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ، افزود: میزان رعایت بهداشت فردی از ۶۶ درصد به ۶۰ درصد، استفاده از ماسک از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۶۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی چهار شهرستان آذرشهر، سراب، ملکان و میانه نارنجی و ۱۷ شهرستان اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، جلفا، چاراویماق، خداآفرین، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، هریس، هشترود، هوراند، ورزقان و تبریز در وضعیت زرد کرونایی هستند و شهرستان قرمز و آبی نداریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});