• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تبلیغات در مطبوعات مشمول مالیات می‌شود؟

  • کد خبر : 59060
  • 31 فروردین 1401 - 8:45
تبلیغات در مطبوعات مشمول مالیات می‌شود؟
یاز اکو - سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای معافیت‌های ذکر شده در جزء (۳) بند «ب» ماده (۹) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال گذشته لازم الاجراء شده و تغییراتی در این قانون برای معافیت‌ها و مشمولیت‌های مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است.

طبق قانون دائمی، ارائه،”خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آن‌ها به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات” از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

در این زمینه، براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی «هر گونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات» مشمول مالیات است.

بنابراین، سازمان امور مالیاتی آگهی‌های دولتی مانند مزایده، مناقصه، ابلاغ اجرائیه، رأی، احضار، اخراج، اخطار و امثال آن را از آنجا که تبلیغات کالا و خدمت محسوب نمی‌شود، معاف از مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرده است.

البته، طبق بند (ض) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، «تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول حکم جزء (۳) بند (ب) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود که این موضوع، صرفاً برای سال ۱۴۰۱ لازم الاجراست.

علاوه بر این، اگر رپرتاژ، تولید محتوا و گزارش خبری، متضمن تبلیغات کالاها و خدمات نباشد، مشمول معافیت خواهد بود.

همچنین، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها» از مالیات و عوارض معاف است، بنابراین، «نگهداری سرور و خدمات هاست» به منظور نظر روزنامه الکترونیکی، به منزله «خدمات نشر» محسوب و از مشمولیت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شود.

از سوی دیگر، «خدمات نشر و توزیع» روزنامه و نشریه از پرداخت مالیات و عوارض معاف است، بنابراین، فعالیت نمایندگی‌ها و دفاتر سرپرستی روزنامه‌ها و نشریات در سطح کشور نیز معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});