• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
5

کسانی که از نسل کشی ارامنه صحبت می کنند باید یک ارزیابی سیاسی از نسل کشی خوجالی بدهند که با حقایق تطبیق یابد

  • کد خبر : 59563
  • 03 اردیبهشت 1401 - 17:30
کسانی که از نسل کشی ارامنه صحبت می کنند باید یک ارزیابی سیاسی از نسل کشی خوجالی بدهند که با حقایق تطبیق یابد
یاز اکو- در تاریخ هرگز اتفاقی به نام "نسل کشی ارامنه" رخ نداده است. بنابراین من فکر می کنم که استفاده از عنوان "نسل کشی ارامنه" بر اساس واقعیت و مدرک تاریخی نیست. این عنوان همواره وسیله فشار برخی نیروها و محافل علیه کشور ترکیه بوده است که سیاست کاملا مستقلی را در منطقه دنبال می کند و در مدت کوتاهی خود را به عنوان یک بازیگر قوی منطقه ای مطرح کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اوخو آز، این مطلب را جاوید عثمان اف نماینده مجلس ملی آذربایجان بیان کرد.
به گفته وی ارامنه به خوبی جعلی و ساختگی بودن تین داستان را می دانند. زیرا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها پیشنهاد کرده است که مورخان دو کشور برای بررسی این موضوع گرد هم آیند و طرف ارمنی از آن اجتناب کرده است. حتی سال ها پیش دولت ترکیه رسماً پیشنهاد بازگشایی آرشیو مربوط به آن دوره و تشکیل کمیسیون مشترک را داد. ارمنستان نیز از باز کردن آرشیوها خودداری کرد. این واقعیت نمونه ای از ریاکاری ارامنه است. اینکه ارمنی ها بارها گفته اند که این موضوع را سیاستمداران تعیین کنند نه تاریخ نویسان، جلوه ای از سیاست موذیانه آنها و نفوذ لابی ارمنی بر محافل خاص است.
بسیاری از مردم ارمنستان از استفاده و بازی با افسانه “نسل کشی” آزرده خاطر شده اند. سال‌هاست که تمرکز بر این بوده که آیا رئیس‌جمهور آمریکا از کلمه نسل‌کشی استفاده می‌کند یا خیر. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این تعبیر برای انجام یک بی عدالتی بزرگ استفاده کرد. ارمنستان از این کار چه بهره ای برد؟ چه چیزی برایشان تغییر کرد؟ هیچ چیزی!
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت که در سال ۱۹۱۵ در واقع ترک ها مورد نسل کشی قرار گرفتند، ارمنی ها بارها علیه اهالی آذربایجان قتل عام انجام داده اند. این یک واقعیت غیرقابل انکار است. در حالی که در طول تاریخ علیه ملت آذربایجان نسل کشی مرتکب شده اند، در دستور کار قرار دادن نسل کشی ارامنه توسط کشورهای غربی صرفاً دنبال کردن اهداف سیاسی شان است.ادعاهای ساختگی ارامنه توسط آن کشورها به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می گیرد. اما نمی توان تاریخ را جعل و دستکاری کرد! به رسمیت شناختن به اصطلاح نسل کشی ارامنه توسط برخی از کشورها نشانه ترک هراسی آنها است.
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود: نسل کشی ۳۱ مارس علیه آذربایجانی ها در سال ۱۹۱۸ و نسل کشی خوجالی در سال ۱۹۹۲ وجود دارد.اما متاسفانه بسیاری از کشورهای جهان این حقایق وحشتناک را نادیده می گیرند. رفتار این کشورها با این موضوع بار دیگر ثابت می کند که به عنوان جعلی نسل کشی ارامنه ابزاری است که برخی دولت های غربی فقط برای پیگیری منافع سیاسی خود استفاده می کنند. بگذارید کسانی که قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند برگردند و دوباره در آینه نگاه کنند. اگر از یک نسل کشی ناموجود صحبت می کنند، بگذارید یک ارزیابی سیاسی از نسل کشی خوجالی بدهند که با واقعیات ثابت می شود. نسل کشی خوجالی نمونه ای از ظلم و معافیت از مجازات در دنیای مدرن است. بر کسی پوشیده نیست که افرادی مانند سرژ سرکیسیان و روبرت کوچاریان که برای مدت طولانی ارمنستان و ارتش آن را رهبری می کردند و ده ها تن دیگر از مقامات دولت ارمنستان مستقیماً در نسل کشی و پاکسازی قومی آذربایجانی ها دست داشتند. برخی محافل و دولت ها چشم شان را بر جنایات ارامنه بسته اند. عاملان نسل کشی خوجالی، سازمان دهندگان آن و همچنین رهبران سیاسی و نظامی به سزای اعمال خود نرسیده اند. ما انتقام شهدای خود را در جنگ ۴۴ روزه گرفتیم و تمامیت ارضی خود را برگرداندیم. عدالت در میدان جنگ جای خود را گرفته است و اکنون دشمنان مردم آذربایجان در برابر دادگاه عدالت قرار گرفته اند. دیر یا زود هر قاتل و قلدری به جزای همه جنایاتی که ارامنه علیه مردم آذربایجان از جمله آنهایی که مرتکب نسل کشی خوجالی شده اند خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});