• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

فیچ: جنگ روسیه و اوکراین چشم انداز اقتصاد کلان را بر هم زده است

  • کد خبر : 60103
  • 08 اردیبهشت 1401 - 10:30
فیچ: جنگ روسیه و اوکراین چشم انداز اقتصاد کلان را بر هم زده است
یاز اکو- چشم انداز اعتبار جهانی به طور چشمگیری تغییر کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب در بیانیه ای که توسط آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری فیچ منتشر شده بیان شده است. در این بیانیه آمده است که محیط اعتبار جهانی در ماه های اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است، زیرا جنگ روسیه و اوکراین چشم انداز اقتصاد کلان را بر هم زده و سناریوهای ریسک منطقی را تغییر داده است. با تاکید بر اینکه پیش بینی انقباض پولی و پتانسیل رکود تورمی افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان شد با افزایش پتانسیل رکود تورمی، ریسک های اعتباری اساسی نیز افزایش یافته است.
تاثیر سناریوی رکود تورمی جهانی بر پرتفوی رتبه بندی فیچ در بخش هایی که بیشتر در معرض هزینه های ورودی، افزایش نوسانات بازار و شرایط مالی سخت تر هستند، محسوس خواهد بود. این شامل حوزه های مربوط به صنایع و گردشگری به ویژه شرکت های مالی و اوراق بهادار در بازارهای نوظهور می شود. در ادامه این بیانیه آمده است که رشد اقتصاد کلان، بازارهای مالی و عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی ریسک های مهم دیگری را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. رکود تورمی که به عنوان “همزیستی رکود اقتصادی و تورم بالا” شناخته می شود، در اقتصادهای توسعه یافته در دهه ۱۹۷۰ نیز مشاهده شد زیرا اعضای اوپک قیمت نفت را تقریباً سه برابر کردند.
با نگاهی به وضعیت کنونی، می بینیم که پس از همه گیری کووید-۱۹، بهبود در اقتصادهای توسعه یافته که با تورم بالا دست و پنجه نرم می کنند، در سطح مطلوبی قرار ندارد. افزایش قیمت کالاها و خدمات در نتیجه اختلالات زنجیره تامین، افزایش قیمت نفت و گاز همراه با افزایش خطرات ژئوپلیتیکی در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین همه اینها منجر به افزایش بحث در مورد احتمال رکود تورمی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});