• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

کمک لهستان به آلمان برای رهایی از نفت روسیه

  • کد خبر : 60774
  • 13 اردیبهشت 1401 - 9:30
کمک لهستان به آلمان برای رهایی از نفت روسیه
یاز اکو - وزیر اقلیم لهستان اعلام کرد که آماده است به آلمان کمک کند تا از وابستگی به نفت روسیه رها شود. هفته گذشته روسیه صادرات گاز خود را به لهستان و بلغارستان قطع کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، روز دوشنبه وزیر اقلیم لهستان اعلام کرد که قصد دارد به آلمان کمک کند تا وابستگی خود را به نفت روسیه از بین ببرد. او گفت که امیدوار است اتحادیه اروپا تا پایان سال میلادی نفت روسیه را به طور کامل تحریم کند.

به نقل از رویترز، لهستان از اتخاذ اقدامات سخت‌گیرانه علیه روسیه حمایت می‌کند. اما از آنجا که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انرژی روسیه بسیار متکی هستند، به نظر می‌رسد در مورد نحوه اعمال تحریم‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

آنا مسکوا، وزیر اقلیم لهستان گفت: «ما آماده حمایت از آلمان برای تحقق اهداف خود در راستای قطع واردات انرژی از روسیه هستیم. امیدوارم پس از این نفت روسیه جزء تحریم‌ها قرار بگیرد».

هفته گذشته، روسیه منابع گاز خود را به بلغارستان و لهستان قطع کرد. پس از اینکه بلغارستان و لهستان قبول نکردند که گاز روسیه را در واحد روبل این کشور خریداری کنند روسیه صادرات گاز خود را به این دو کشور متوقف کرد.

وزیر اقلیم لهستان پیش‌تر اشاره کرد که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقابل تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تر علیه گاز روسیه مقاومت می‌کنند. مهم‌ترین آنها اتریش، آلمان و مجارستان هستند. همچنین گفت که اتحادیه اروپا باید کشورهایی را که گاز روسیه را در واحد روبل خریداری می‌کنند، جریمه کند.

این مقام لهستانی از اتحادیه اروپا می‌خواهد که زمان مشخصی را برای قطع واردات از روسیه اعلام کند و بگوید دقیقا از چه زمانی اعضای اتحادیه نمی‌توانند از روسیه گاز وارد کنند. او گفت: «ما می‌خواهیم مجموعه این تحریم‌ها شامل یک تاریخ مشخص و بخصوص برای همه کشورها باشد. این مجموعه تحریم همچنین نباید هیچ گونه خلأ و کاستی داشته باشد».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});