• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

افزایش آمار چاقی کودکان و نوجوانان در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 61929
  • 21 اردیبهشت 1401 - 18:40
افزایش آمار چاقی کودکان و نوجوانان در آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز شاخص چاقی کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۸ سال استان را بالغ بر ۲۲.۱ درصد خواند و گفت: نسبت به آمار کشوری که ۱۹ درصد می باشد، رقم بالایی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ حسین حقائی در نشست خبری هفته سلامت با اشاره به موضوع تغذیه سالم گفت:: چاقی در استان ما به ویژه در کودکان و نوجوانان از آمار بالایی برخوردار است، در حالی که همین مشکل منجر به بیماری هایی مانند دیابت در سنین بالاتر افراد می شود. 
وی دلیل افزایش این آمار را خانه نشینی کودکان در دوران کرونا خواند و افزود: شاخص چاقی کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۸ سال بالغ بر ۲۲.۱ درصد است که نسبت به آمار کشوری که ۱۹ درصد می باشد، رقم بالایی است. 
وی با بیان اینکه هفته سلامت فرصت مغتنمی برای سیاستگذاری های هدفمند جهت ارتقای سلامت جامعه است، اضافه کرد: هفته سلامت فرصتی برای آگاهی بخشی و آموزش هرچه بیشتر به مردم در راستای پیشگیری و کنترل اضافه وزن نوجوانان است. 

ابتلا به سرخک در استان مشاهده نشده است 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص شیوع بیماری سرخک در کشور، گفت: این بیماری در شرق کشور سرعت انتشار بیشتری دارد و خوشبختانه تا کنون در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است، اگر در استان هایی که آمار ابتلا بالاتر است کنترل نشود ممکن است سبب به وجود آمدن پاندمی سرخک شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});