• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد:

انزوای روسیه، جرقه بحران حاد عرضه نفت نخواهد بود

  • کد خبر : 62211
  • 24 اردیبهشت 1401 - 10:30
انزوای روسیه، جرقه بحران حاد عرضه نفت نخواهد بود
یاز اکو_ آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد: انزوای فزاینده روسیه باعث ایجاد بحران «حاد» در عرضه جهانی نفت نمی‌شود زیرا تولید سایر کشورها در حال افزایش است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت آژانس بین‌المللی انرژی که قبلاً هشدار داده بود تهاجم مسکو به اوکراین می‌تواند یک شوک عرضه جهانی ایجاد کند، اعلام کرد: طرح‌های اتحادیه اروپا و گروه ۷ برای ممنوعیت واردات نفت روسیه، تغییر جهت جریان‌های تجاری را تسریع کرده و روسیه را مجبور به کاهش تولید خواهد کرد.

این آژانس که به کشورهای توسعه‌یافته مشاوره می‌دهد، در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: «با وجود این، انتظار می‌رود افزایش مداوم تولید در سایر کشورها، همراه با رشد کندتر تقاضا، به‌ویژه در چین، در کوتاه‌مدت از کسری عرضه به شکل حاد جلوگیری کند».

ایالات متحده و سایر کشورهای ثروتمند تصمیم گرفتند تا از ذخایر نفتی اضطراری خود استفاده کنند تا قیمت نفت خام را کاهش دهند.

حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه قیمت نفت را افزایش داد، اما قرنطینه شدید کووید در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، برحجم تقاضا تاثیر گذاشته است.

ایالات متحده و اعضای خاورمیانه اوپک پلاس به جبران خسارات روسیه کمک خواهند کرد.

طبق این گزارش، تولید جهانی نفت بدون احتساب روسیه قرار است از ماه می تا دسامبر به میزان ۳٫۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که رشد تقاضای جهانی نفت در سه ماهه دوم به ۱٫۹ میلیون بشکه در روز کاهش یابد که بیش از نیمی از سرعت سه ماهه اول سال است.

ولی انتظار می رود با افزایش مصرف سوخت و رانندگی در طول فصل تعطیلات، از آوریل تا آگوست دوباره رشد کند.

پبش بینی می شود، تقاضا برای سال ۲۰۲۲ به ۹۹٫۴ میلیون بشکه در روز برسد که ۱٫۸ میلیون بشکه در روز افزایش دارد.

در همین حال، غول انرژی روسیه گازپروم دیروز گفت: ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا به دلیل تعلیق عرضه گاز از طریق مسیر کلیدی توسط کی یف، یک سوم کاهش یافته است.

گازپروم به خبرگزاری اینترفکس گفت:عرضه نفت ترانزیت اوکراین دیروز در مجموع ۵۰٫۶ میلیون متر مکعب بود در حالی که روز قبل ۷۲ میلیون متر مکعب بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});