• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خبر داد؛ 

زوج های نابارور تا سقف ۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان دریافت می کنند

  • کد خبر : 62284
  • 24 اردیبهشت 1401 - 17:26
زوج های نابارور تا سقف ۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان دریافت می کنند
یاز اکو- مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: زوج های نابارور می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان درمان ناباروری دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وحید مجیدی در نخستین جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته گذشته، هفته سلامت نام‌گذاری شده بود، ابراز امیدواری کرد: مقوله سلامت از تمام جهات چه فیزیکی، محیط زیستی و چه روحی در جامعه به خوبی محقق شود. خصوصاً در این شرایط که با توجه به تغییرات ارز ترجیحی مردم بیش از پیش نیازمند سلامت روحی هستند.
وی در ادامه سال ۱۴۰۰ را سالی پر از فراز و نشیب در حوزه بیمه‌ای و درمانی دانست و افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است و می توان به جرات گفت، هیچ بدهی از سال ۱۴۰۰  چه در بخش خصوصی و چه دولتی باقی نمانده است و در پرداخت ها به‌روز هستیم.
 مجیدی با اشاره به رشد ۵۵ تا ۵۷ درصدی هزینه های سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ که به خاطر شرایط کرونایی افزایش یافته بود، تاکید کرد: علیرغم تمام شرایط به وجود آمده سال گذشته جز طلایی ترین سال ها در پرداخت ها در بیمه سلامت محسوب می شود.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز ترک اعتیاد در آذربایجان شرقی با بیمه سلامت همکاری دارند، افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است و ما هیچ محدودیتی در رابطه با عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد نداریم.

تمهیدات ویژه بیمه سلامت در راستای جوان‌سازی جمعیت
مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه با اشاره به اهتمام دولت و مقام معظم رهبری در رابطه با جوان سازی جمعیت گفت: بر این اساس از سال گذشته ۲۸ خدمت نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت در آمده است و طی این مدت بیمارستانها و مراکز درمانی از قبیل بیمارستان های الزهرا، شمس، ولیعصر، جهاد دانشگاهی، کلینیک مادر و کلینیک نهال سلامت در این زمینه با ما همکاری دارند.
 وی اضافه کرد: تمام زوج های نابارور می توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از خدمات ناباروری در این مراکز استفاده کنند و طی همین مدت که ۴۸۰ زوج نابارور در سیستم ثبت شده اند و تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ به صورت خسارت متفرقه به آنها پرداخته شده است.
 مجیدی از مردم خواست اگر مشکل نازایی دارند حتماً به سیستم مراجعه کرده و نشان دار شده و از خدمات این بخش استفاده کنند و اگر بیمه شده صندوق تامین اجتماعی هستند بعد از پرداخت هزینه های نازایی می توانند در قالب خسارت متفرقه بخشی از هزینه ها را دریافت کنند.
 وی در پاسخ به سوالی در رابطه با چرایی عدم ورود بیمه سلامت به بحث درمانی گفت:  بر اساس اساسنامه سازمان بیمه سلامت ارایه خدمات دارویی و درمانی در این سازمان تعریف نشده است، بنابراین ما نمی توانیم مستقیماً در حوزه دارو و درمان وارد شویم.

تمدید خودکار بیمه سه دهک پایین درآمدی

مجیدی در ادامه با اشاره به اینکه سه دهک پایین درآمدی جامعه به صورت رایگان بیمه می شوند، اضافه کرد: وزارت رفاه بالاخره لیست سه دهک پایین درآمدی را در اختیار ما قرار داده است و طی این مدت دفترچه بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به صورت خودکار در سیستم تمدید شده است که از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر مربوط به استان ما هستند.
 وی از مردم خواست تا با ورود به اپلیکیشن مخصوص بیمه سلامت، تاریخ اعتبار دفترچه خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم نسبت به تمدید اعتبار، اصلاح اطلاعات و رفع نقایص پرونده خود اقدام کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه به بحث پرونده پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: طرح پزشک خانواده یکی از تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت است که در قالب آن افرادی که از بیمه رایگان استفاده می‌کنند، به یک پزشک خانواده معرفی شوند تا در طول سال مورد معاینه و چکاپ قرار بگیرند.
 وی از همکاری ۲۵۰ پزشک در این زمینه با بیمه سلامت در استان خبر داد و اولویت درمان در نظام ارجاع را کنترل فشارخون و دیابت دانست.
مدیرکل بیمه سلامت  استان همچنین از پوشش بخشی از خدمات دندانپزشکی در این بیمه سلامت خبر داد و گفت در رابطه با عقد قرارداد با هیچ محدودیتی نداریم.
مجیدی با اشاره به حمایت بیمه سلامت در درمان بیماران خاص افزود: بیماران خاص می توانند با فرانشیز ۱۰ درصدی از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و در سال ۹۹ بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تنها در زمینه تامین داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی در استان هزینه شده است.
 وی در خاتمه به تشریح آمار مراجعات به مراکز خصوصی و دولتی در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: تعداد موارد کل بستری در سطح بیمارستان های دانشگاهی استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ هزار و ۳۴۱ هزار مورد بوده است که این میزان در مراکز خصوصی ۴۳ هزار مورد است. به عبارتی آمار بستری دز بیمارستان های دانشگاهی سه و نیم برابر بیشتر از بخش خصوصی است. با این حال در بخش سرپایی میزان بار مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی یک میلیون و ۷۳۴ نفر بود که همین آمار در بخش خصوصی به ۴ میلیون و ۱۶۸ نفر رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});