• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۵۰ محصول دانش‌بنیان در استان اردبیل در مرحله تجاری‌سازی است

  • کد خبر : 63566
  • 02 خرداد 1401 - 13:00
۵۰ محصول دانش‌بنیان در استان اردبیل در مرحله تجاری‌سازی است
یاز اکو - رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: ۵۰ محصول دانش‌بنیان در این استان در مرحله تولید، فروش و تجاری‌سازی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حبیب ابراهیم پور روز دوشنبه اظهار کرد: ۳۵ شرکت دانش بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان فعال است که در اشتغال و کسب و کارهای نوین سهیم هستند.

وی اظهار کرد: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

ابراهیم پور با اشاره به احداث کارخانه نوآوری در اردبیل افزود: این کارخانه در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل در دست احداث است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل افزود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس شده و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم به فعالیت می‌پردازد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با اشاره به واگذاری زمین ۷۰ هکتاری به شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل افزود: واگذاری این اراضی به شرکت‌های واجد شرایط از هفته آینده شروع می‌شود و تا کنون ۵۶ شرکت برای خرید زمین ثبت نام کردند که در مرحله اول به ۱۲ شرکت واگذار می‌شود.

ابراهیم پور گفت: این زمین‌ها با قیمت ارزان به متقاضیان واگذار می‌شود بطوریکه مالکیت آن برعهده پارک علم و فناوری و ساخت و ساز هم برعهده شرکت‌ها خواهد بود.

وی درباره امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی پردیس از سوی وزارت علوم تحقیقات فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و کشت و صنعت مغان تامین می‌شود.

ابراهیم پور اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت مغان برای راه اندازی پردیس فناوری پنج هزار متر مربع فضای مسقف و پنج هکتار زمین را در اختیار پردیس قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});