• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

تردد کامیون از مرز بازرگان پنج درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 63572
  • 02 خرداد 1401 - 13:30
تردد کامیون از مرز بازرگان پنج درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد کامیون از این پایانه به ۴۲ هزار و ۲۶۶ دستگاه خودرو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جابر اکبرپور روز دوشنبه اظهار کرد: تمام این ترددها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور کارکنان مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این پایانه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و کارکنان مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند، افزود: فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها بی وقفه ادامه دارد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان عمده مقاصد ترانزیتی این کامیون‌ها را مرزهای «باشماق، خسروی و آستارا» اعلام کرد و ادامه داد: این میزان تردد، سهم عمده‌ای در بخش ترانزیت کشورمان دارد.

وی متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۸۲ دستگاه عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۲۶ هزار و ۸۰۲ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب ۶ درصد کاهش و ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

اکبرپور اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});