• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

کشورهای هدف به سبد صادراتی استان زنجان افزوده می‌شود

  • کد خبر : 64653
  • 09 خرداد 1401 - 14:30
کشورهای هدف به سبد صادراتی استان زنجان افزوده می‌شود
یاز اکو - رییس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا بازار صادراتی را که در حال حاضر داریم حفظ کنیم گفت: همچنین سعی می‌کنیم کشورهای هدف را به سبد کشورهای صادراتی استان اضافه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی رنگ‌رونا روز دوشنبه، در خصوص وضعیت و برنامه های حال حاضر حوزه صادرات استان زنجان، به هدف‌گذاری رشد ۶/۸ درصدی صادرات استان برای امسال، اشاره کرد و افزود: به تبع هدفگذاری صادراتی حدود یک میلیارد دلاری استان برای سال ۱۴۰۱ و تا حدودی فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، دستمان برای اجرای برنامه های هدف گذاری شده در خصوص صادرات بازتر شده است.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به کشورهای هدف صادراتی، نیم نگاهی هم به سبد کالای صادراتی استان داریم اظهار داشت: به دنبال افزایش سبد کالاهای صادراتی استان نیز هستیم و باید سعی کنیم با توانمند سازی که در این حوزه صورت می گیرد، کشورهایی را که توانمندی بالقوه در حوزه صادرات دارند به بالفعل تبدیل و به سمت بازارهای صادراتی هدایت کنیم.

رنگ رونا تصریح کرد: پذیرش هیات‌های تجاری، از کشورهایی که بر اساس مصوب کارگروه توسعه صادرات استان، به عنوان کشورهای هدف صادراتی استان محسوب می‌شوند، از جمله برنامه های پیش بینی شده امسال در حوزه صادرات استان است.

رییس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان با بیان اینکه در کنار پذیرش هیات تجاری از این کشورها، برنامه هایی نیز برای اعزام هیات تجاری از استان به این کشورها داریم خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مقدمات کار را فراهم کنیم چند اعزام هیات تجاری هم به کشورهای هدف صادراتی خواهیم داشت تا تبادل تجاری ۲ سویه داشته باشیم.

عمده اقلام صادراتی استان فلزات رنگین، محصولات نساجی و کشاورزی است

رنگ‌رونا، عمده اقلام صادراتی استان را فلزات رنگین از جمله شمش روی، شمش سرب، ترانسفورماتور، محصولات نساجی و یک سری محصولات کشاورزی عنوان کرد.

رییس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه بسته تجاری سازی شرکت های دانش بنیان و ورود آنها به بازارهای داخلی و صادراتی هم در برنامه وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر برای این شرکت ها، مشغول تدوین برنامه هایی هستیم که بتوانیم در گام اول آنها را به مرحله تجاری سازی برسانیم و سپس در راستای هدف صادراتی، برای ورود آنها به بازارهای خارج از کشور کمک کنیم.

رنگ‌رونا با تاکید بر اینکه با همتی که در بخش خصوصی وجود دارد و تعامل و همکاری که بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد انتظار داریم که به هدف یک میلیارد دلاری در استان دست پیدا کنیم گفت: صادرکنندگان استان ما در سال گذشته حدود بیش از نیم میلیارد دلار صادرات داشتند و بر این اساس استنباط ما این است که با توجه به رفع محدودیت های ناشی از شرایط کرونایی و گشایش در تبادلات تجاری، وضعیت صادرات بهتر شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش هایی که در حال حاضر در حال انجام است دستیابی به هدف صادراتی یک میلیارد دلاری استان، دور از ذهن نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});