• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
به دلیل مشکل تامین آب

بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی پیشرفته‌ی طیور شمال غرب کشور بلااستفاده مانده است

  • کد خبر : 64808
  • 10 خرداد 1401 - 16:00
بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی پیشرفته‌ی طیور شمال غرب کشور بلااستفاده مانده است
یاز اکو - بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی پیشرفته طیور شمال غرب کشور ظرف 14 سال به خاطر نبود شبکه آب بلا استفاده مانده است.

یازاکو؛ رامین نیک‌رفتار – شرکت زرین ماکیان میثاق ثمر تبریز یکی از بزرگترین شرکت‌های آذربایجان‌شرقی است که از حدود ۱۴سال قبل با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی متعلق به ۶۰۶ نفر از افراد حقیقی و حقوقی و به عنوان یک شرکت تعاونی و تولیدی با مجوز اداره کل جهاد کشاورزی استان ضمن مکان‌یابی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه و اخذ وام از بانک توسعه تعاون اقدام به ساخت و تکمیل سالن‌های مربوطه و نصب ماشین‌آلات پیشرفته و دارای استاندارد بین‌المللی و کشوری در اراضی روستای ایرانق از توابع شهرستان بستان‌آبادکرده است.

این شرکت با خرید و نصب انشعابات برق و گاز، آماده بهره‌برداری شده است ولی با وجود تلاش و همکاری اداره منابع آب بستان‌آباد جهت تامین آب که از ارکان و لوازم اصلی کشتارگاه بشمار می‌رود متاسفانه تا کنون تامین آب و حفر چاه عمیق به نتیجه نرسیده است.

به دعوت هیئت مدیره شرکت زرین ماکیان، ابوالفضل پاشایی فرماندار شهرستان بستان‌آباد به همراه حامد دینی رئیس اداره منابع آب بستان‌آباد و اکرمی بخشدار مرکزی بستان‌آباد در محل شرکت حضور یافته ضمن بازدید از سالن‌های پیشرفته و مجهز آن که در منطقه‌ی شمال‌غرب کشور بی‌نظیر بوده و فاضلاب آن نیز دارای استاندارد ملی است طی نشست با اعضای هیئت مدیره شرکت قول همکاری و مساعدت بر اساس قوانین جاری کشور دادند.

حامد دینی نیز در این بازدید با اشاره به مواد قانونی ۲۷و ۲۸ امور آب شرکت‌های مربوطه اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان شرکت به‌زودی امر حفر چاه آب که در این منطقه دارای بهترین آب شیرین و قابل استفاده است مشکل شرکت برطرف شود.

لازم به ذکر است که پس از بهره‌برداری از این واحد برای بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی بومی منطقه شغل ایجاد خواهد شد. از طرفی به گفته‌ی مدیرعامل شرکت، به دلیل عدم بهره‌برداری اقساط دریافتی شرکت تبدیل به فروش اقساطی نشده و در نتیجه جریمه‌ی ده میلیارد ریالی را به شرکت تحمیل کرده است. مهندس شکری مدیرعامل شرکت در پایان به مشکل راه فرعی آن که حد فاصل کشتارگاه از جاده‌ی اصلی با شیب‌های زیاد و مشکل‌ساز است اشاره کرد و گفت: از آقای فرماندار خواهشمندیم پیگیری‌های لازم جهت اصلاح جاده را با اداره‌ی راه وترابری بستان‌آباد انجام دهند.

گفتنی است با راه‌اندازی و شروع به کار واحد، در هر ساعت تعداد چهار هزار مرغ کشتار و پس از طی مراحل مختلف بسته‌بندی و آماده عرضه به بازار مصرف خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});