• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
وزیر صمت در تبریز؛

افزایش ظرفیت خودرو سازی استان از ۱۰۰ هزار به ۲۵۰ هزار دستگاه/ اختصاص ۱۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 65316
  • 13 خرداد 1401 - 15:30
افزایش ظرفیت خودرو سازی استان از ۱۰۰ هزار به ۲۵۰ هزار دستگاه/ اختصاص ۱۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی
یاز اکو - وزیر صمت با بیان اینکه مس سونگون یکی ازمعادن بزرگ مس در کشور به شما می رود تصریح کرد: ازچند ماه قبل بدنبال تاسیس یک شرکت مستقل برای مس سونگون بوده ایم و تحقق این مسئله از تاکیدات رئیس جمهور بوده است.

به گزاشر خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وی افزود:شرکت ملی مس در تمام کشور معادنی دارد مابه این نتیجه رسیدیم که معدن مس سونگون به لحاظ اقتصادی ومقیاس انقدر بزرگ هست که یک شرکت مستقل باشد.

وی ادامه داد:اتفاقی که می افتد این است که  مس سونگون تبدیل به یک شرکت مستقل خواهد شد واختلافات موجود با سایر استان ها ازبین می رود  نکته مهم تر اینکه صنایع پایین دستی آن هم باید در همین استان مستقر بشود.

پیگیری می کنیم تا باحمایت سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی مس سونگون، ارزش افزوده بیشتری عاید استان شود.

احیای واحد های چرم از اولویت های وزارت برای بهره گیری از فرصت پیش آمده در بازار روسیه است

سیدرضا فاطمی امین درجمع صنعتگران و اعضای اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به ظرفیت های ممتاز منطقه به لحاظ صادرات گفت: وضعیت منطقه به گونه ای است که شرایط خوبی برای صادرات فراهم شده است، برای مثال روسیه سالیانه پنج میلیارد دلار کفش وارد می‌کند و کشورهایی که به روسیه کفش صادر می‌کردند درحال حاضر روسیه را تحریم کردند و این فرصت بسیار خوبی است تا صنایع مرتبط در حوزه کفش کارهای بزرگی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:مشکل عمده صنعت چرم تبریز درحال حاضر کمبود چرم است یعنی واحدها فعال شده و صادرات شکل گرفته است و چالش فعلی کمبود چرم است.

اختصاص ۱۲ هزار میلیاردتومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام آذربایجان شرقی

سید رضا فاطمی امین گفت:استان آذربایجان شرقی یکی از چند استان کشور است که درتراز یک صنعتی، معدنی و تجاری قرار گرفته است.

براساس مطالعات انجام شده ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و  معدنی استان پیش بینی شده است.

افزایش ظرفیت تولید خودرو در آذربایجان شرقی

وزیر صمت ادامه داد: یکی از صنایع ویژه که در استان آذربایجان شرقی سابقه و قدمت بسیاری دارد صنعت خودروسازی است.

وی افزود:خودرو سازی آذربایجان شرقی در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزاردستگاه تولیددارد و با ظرفیت موجود امکان افزایش آن به ۲۵۰ هزار دستگاه وجود دارد.

وی ابراز امیداری کرد:این استان در بخش خودرو سازی بیش ازقبل ورود کند.

وی اطهار داشت:در بحث ماشین سازی ظرفیت بسیار بالایی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.صنایع متعددی در استان وجود دارد‌ که امیدواریم شاهد شتاب حرکت و فعالیت آنها باشیم.

سیدرضا فاطمی امین گفت: صنعت ماشین سازی تبریز نیز از دیرباز در این استان حضوری موثر و مهم داشته است و نیازمند توجه ویژه برای احیای جایگاه خود دارد.

تصویب هزار و دویست و نود میلیارد تومان برای تامین زیر ساخت هلی شهرک های صنعتی استان

وی افزود:  کاره های متعددی در استان آغاز شده است که برای نمونه ۱۲۹۰ میلیارد تومان تنها برای تامین زیرساخت‌های شهرک ها و نواحی صنعتی در استان اختصاص یافته است.

وی گفت: امیدواریم تا با تحقق این مهم یک جهش را در این حوزه شاهد باشیم.

وزیرصمت گفت:استان آذربایجان شرقی به لحاظ بلوغ صنعتی و معدنی در  جایگاه بسیار بالایی است.

وی اظهار داشت: عمق صنعت به لحاظ قدمت تاریخی و به لحاظ وسعت در حدی است که می‌تواند این استان را در زمره استان های ممتاز همانگونه که هست قرار دهد.

وی گفت: انتظار می‌رود پیشرفت‌های بیشتری را با توجه به اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در سال آینده در حوزه صنعت استان آذربایجان شرقی شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});