• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

۶ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به بخش آب و برق آذربایجان شرقی تخصیص یافت

  • کد خبر : 65684
  • 17 خرداد 1401 - 14:30
۶ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به بخش آب و برق آذربایجان شرقی تخصیص یافت
یاز اکو - نماینده وزیر نیرو و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور به استان در حدود ۶ هزار میلیارد تومان به طرح های آب، برق و فاضلاب استان تخصیص یافت که در نوع خود یک اعتبار استثنایی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده روز سه شنبه اظهار کرد: این طرح‌ها شامل آب و کشاورزی، تامین آب کشاورزی، آبرسانی و تامین آب در شهرها و روستاهای استان، تامین آب صنایع، تامین برق روستایی، ترمیم برق شبکه های روستایی و ایجاد پست های برق در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: از این میزان اعتبار نزدیک پنج هزار میلیارد تومان به بخش آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تخصیص یافت.

غفارزاده همچنین یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی طرح هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته جزو برنامه و طرح های اولویت دار سفر قرار گرفت و زمان بندی پروژه ها برای اجرا مشخص شد.

وی با اشاره به طرح های اولویت دار مصوب در این سفر گفت: در بخش آب، برای سد خداآفرین، سد قیز قلعه سی، شبکه پایاب سد شهریار و آبگیری آن، سد گرمی چای برای تامین آب میانه، شبکه سد پیغام چای جهت تامین آب کلیبر، آبرسانی به مرند و جلفا، موضوع شبکه سهند و سد ایدوغموش میانه مصوبه داشتیم.

غفارزاده با بیان اینکه طرح انتقال آب ارس به تبریز طرح ویژه و بسیار مهمی می باشدو با تامین آب شرب و آب صنایع برای ۲۵ سال آینده به عنوان ابرپروژه به حساب می آید، گفت: در این سفر برای اجرای آن دستور تسریع صادر شد تا انشاءالله در زمان بندی مربوطه به نتیجه برسد.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات فاینانس است که اقدامات آن در حال انجام است البته از بابت تامین اراضی و مسیرگشایی اعتبار لازم است که در این خصوص مصوبه در این سفر وجود داشت.

تصویب ۶ پروژه آب و فاضلاب برای گذر از پیک مصرف آب تبریز در تابستان امسال

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی گفت: ۶ پروژه مهم در مورد آب و فاضلاب استان در سفر رئیس جمهور تصویب شد تا مشکلات موجود در زمان اوج مصرف آب تبریز در تابستان رفع شود.

غفارزاده اظهار کرد: تکمیل طرح آبرسانی مدول دوم تصفیه خانه تبریز، آبرسانی اضطراری به کلانشهر تبریز برای گذر از پیک امسال در قالب حفر چاه جدید، انتقال آب نهند و جداسازی آب شرب و صنعت در این سفر مصوب و اعتبار آن تخصیص یافت.

وی ادامه داد: افزایش مخازن آب شرب تبریز و سایر نقاط استان، آبرسانی به روستاها شامل آبرسانی به ۶۴ روستای شهرستان ورزقان، ۷۲ روستای شهرستان کلیبر و خداآفرین در قالب طرح آزادگان۲ انجام می شود.

غفارزاده با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب محرومیت زدایی روستاها برنامه ریزی شده است، گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد از ۱۲۱ روستا به ۵۰۰ روستا افزایش یافت که تحت عنوان قرارگاه امام حسن(ع) اجرایی می شود.

وی افزود: البته برخی از این طرح ها آغاز شده و تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارند.

غفارزاده مجموع اعتبارات آب و فاضلاب مصوب سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی یادآور شد: اجرای برخی از پروژه‌های مصوب یک ساله بوده و باید امسال به پایان برسند و برخی دیگر ۲ ساله هستند و اعتبارات هم بر همین اساس مشخص شده است.

وی اضافه کرد: یکهزار هکتار از شبکه سهند باید امسال به پایان برسد و ۱۲۰۰ هکتار از شبکه آی دوغموش نیز از برنامه‌های امسال به حساب می آید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی ادامه داد: آبرسانی به میانه و سد گرمی چای باید امسال به پایان برسد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها مقطعی پیشرفت خواهند داشت مثل شبکه سهند، قلعه چای و سد آیدوغموش که در ۲ سال آینده به پایان می رسند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});