• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

تخصیص سه‌هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهری مراغه

  • کد خبر : 65747
  • 18 خرداد 1401 - 10:00
تخصیص سه‌هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهری مراغه
یاز اکو - نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز تخصیص سه‌هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهری مراغه از وزارت راه و شهرسازی اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «علی علیزاده» در نشست مشترکی با فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مراغه افزود: تخصیص این میزان قیر می‌تواند زمینه تسریع در آسفالت‌ریزی معابر شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان فراهم کند.

وی ادامه داد: همچنین به زودی معاون بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی برای بررسی بافت فرسوده شهری مراغه و اخذ تصمیم‌های ویژه برای احیا و نوسازی این مناطق در این شهر حضور می‌یابد که می‌تواند اجرای طرح‌های بازآفرینی را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود، اضافه کرد: در شهر مراغه نیز ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود که می تواند بخشی از آن در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی شایعه انتقال بندر خشک مراغه را تکذیب و بیان کرد: ۱۸ میلیارد تومان در این بندر سرمایه‌گذاری شده و مدیریت آن از کشتیرانی ترکیبی به شرکت کشتیرانی جنوب تغییر یافته است.

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سینا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز با اشاره به سفر اخیر نماینده ویژه رئیس‌جمهور به مراغه در جریان سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی، گفت: در این سفر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا تصویب شد.

«داود اسدیان» با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم و مردمی در این سفر تکمیل طرح‌های نیمه تمام بوده و نیازسنجی‌ها در این زمینه ماه‌ها قبل انجام شده بود، افزود: یکی دیگر از رهاوردهای این سفر تصویب ۲۰۰ میلیارد اعتبار جدید برای تداوم تکمیل طرح آزادراه مراغه – هشترود بوده که با تحقق آن بودجه تخصیصی برای این طرح در سال جاری به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری و احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند، ایجاد دفتر حوزه هنری و خانه مطبوعات و نیز تسریع و تسهیل در احداث پردیس سینمایی و ارائه تسهیلات ویژه برای احداث کتابخانه عمومی پنج هزار متری از دیگر مصوبه‌های سفر استانی هیئت دولت در این شهرستان بوده است.

وی در این جلسه با تاکید بر شفاف‌سازی درآمدهای مالیاتی، افزود: میزان پرداختی شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی به عنوان مالیات و سهم شهرداری از این بخش باید مشخص و شفاف شود.

۳۳۰ هکتار بافت فرسوده در شهر مراغه وجود دارد

شهردار مراغه نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۳۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری در مراغه وجود دارد، گفت: تخصیص اعتبار مناسب برای احیای این بافت در کنار اعطای تسهیلات و اعمال تخفیف‌های قانونی ضروری است.

محمد مقتومی افزود: هم‌اکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی معابر جهت دسترسی مناسب در محله ذغال‌آباد به عنوان یکی از محله‌های هدف احیای بافت فرسوده شهری مورد نیاز است.

وی ادامه داد: تصویب محدوده آثار تاریخی در محله‌ها با بافت فرسوده نیز از مهم‌ترین موانع برای سرمایه‌گذاری و احیای این مناطق بوده که زمینه پایین آمدن توجیه اقتصادی برای هرگونه ساخت‌وساز در برخی از این محله‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: وجود حریم ۱۷ متری حاشیه راه‌آهن نیز از موانع نوسازی واحدهای مسکونی موجود در مناطق حاشیه شهری بوده که این مشکل با تخصیص اعتبار مناسب کشوری و تصویب قوانین می‌تواند مرتفع شود.

شهردار مراغه با بیان اینکه وضعیت آسفالت معابر شهری مراغه نامناسب است، بیان کرد: با وجود گذشت ده‌ها سال از تاسیس شهرداری در کهن‌شهر مراغه، حدود ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر خاکی و فاقد آسفالت است.

مقتومی افزود: ۹ میلیون مترمربع از معابر شهری نیز به بازسازی آسفالت نیاز داشته و سه میلیون مترمربع نیز آسفالت بسیار نامناسبی دارد که نیاز توجه اساسی است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ هزار مترمربع از مسیر کمربندی ورودی شهر نیاز به آسفالت‌ریزی داشته و برای این منظور ۶۵ هزار تن مصالح در کنار حدود سه‌هزار و ۵۰۰ تن قیر با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار مراغه اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودهای اعتباری، نهضت آسفالت‌ریزی ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر شهری در سال جاری برنامه‌ریزی شده که تحقق آن مستلزم تامین قیر از طریق منابع ملی و کشوری و نیز همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و حتی بخش خصوصی به ویژه مجتمع صنعتی کاوه است.

وی با اشاره به اخذ مجوز تخصیص سه‌هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهری مراغه نیز اظهار داشت: در صورت تخصیص این میزان قیر شاهد تحقق بیش از پیش نهضت آسفالت‌ریزی معابر شهری خواهیم بود.

روزانه یک میلیارد تومان برای آسفالت معابر مراغه هزینه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه ضمن قدردانی از بیان کرد: شهرداری مراغه روزانه حدود یک میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی معابر هزینه می‌کند و رایزنی‌ با مسئولان کشوری و استانی برای تامین قیر مورد نیاز جریان دارد.

ناصر رحمتی اضافه کرد: همچنین با توجه به کمبود تجهیزات آتش‌نشانی، تخصیص و تامین خودرو و امکانات اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه هم از ضرورت‌های شهر مراغه است.

به گزارش ایرنا تشکیل جلسه مسئولان اجرایی شهر با نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نویدبخش همگرایی در مسیر رفع بسیاری از مشکلات مجموعه مدیریت شهری است و آثار آن کم و بیش در عمران شهری نمایان می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});