• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

محسن رضایی: آرزوی ما احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان است

  • کد خبر : 66090
  • 21 خرداد 1401 - 12:01
محسن رضایی: آرزوی ما احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان است
یاز اکو - معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: همانطور که آذربایجان لوکوموتیو دفاع و سیاست کشور به شمار می رود، انتظار می رود در دولت آیت الله رئیسی به عنوان یکی از لوکوموتیوهای اقتصادی کشور هم تبدیل شود و در حقیقت آرزوی ما احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محسن رضایی روز شنبه از طریق تماس تلفنی در ابتدای همایش فرصت های سرمایه گذاری و پیشرفت هشترود اظهار داشت: بر همین اساس مسئولان استانی و شهرستانی هم باید به خلق فرصت‌های جدید بیاندیشند.

وی اضافه کرد: اگرچه امروزه با تراکمی از مشکلات مواجه هستیم اما انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در کشور وجود دارد که باید به آنها هم توجه کنیم و مثال ساده آن فرصت ترانزیت و صادرات مجدد است که در دوره صفویه با فعال شدن جاده ابریشم ایجاد شد و امروز هم همین فرصت پابرجاست.

رضایی ادامه داد: جغرافیای کشور فرصت ترانزیت را برای ما ایجاد کرده و اگر ارزش اقتصادی این فرصت ۲۰ سال پیش ۵۰ میلیارد دلار بود، امروز به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

وی اضافه کرد: اگر اتوبان‌ها، بنادر و سایر زیرساخت های حمل و نقل توسعه یابد، سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار از محل ترانزیت خواهیم داشت و این موضوع باید مطالعه شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین مسئولان شهرستانی و استانی را به شناسایی فرصت های متراکم فراخواند و افزود: فرصت‌های جدید به ویژه از طریق نوآوری، خلاقیت و با تکیه بر کسب و کارهای دانش‌بنیان باید خلق شود و این فرصت ها باید علاوه بر تولید به سمت بازار نیز گرایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا در همایش فرصت های سرمایه گذاری هشترود ۲۸۷ طرح شامل ۹۵ طرح در زمینه کشاورزی، ۶۰ طرح حوزه گردشگری، ۶۵ طرح در بخش صنعت و معدن، ۲۰ طرح در زمینه عمرانی شهری، ۳۲ طرح در حوزه عمران روستایی و ۱۵ طرح دانش‌بنیان به سرمایه‌گذاران معرفی می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});