• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ارزش صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی ۱۵ میلیون دلار است

  • کد خبر : 66131
  • 21 خرداد 1401 - 16:00
ارزش صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی ۱۵ میلیون دلار است
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ارزش صادرات صنایع دستی استان ۱۵ میلیون دلار است که توسط ۳۰ هزار فعال این رشته تولید می‌شود.

به گزاش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جلیل جباری، روز شنبه افزود: امسال به تعداد ۱۱۲ طرح برای دریافت تسهیلات به میزان ۹۶ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال به صندوق کار آفرینی معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ نفر از فعالان این بخش بیمه شده اند ادامه داد: به تعداد ۵۲۰ نفر کارت شناسایی صادر شده است.

جباری اضافه کرد: امسال ۴۳۱ طرح توانستند ۱۲۳ هزار و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات کار خانگی از محل تبصره ۱۸و۱۶ دریافت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن هفته صنایع‌دستی گفت: چهار نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پلدشت، سلماس و تکاب برگزار می‌شود.

جباری، اظهار کرد: در این هفته از کارگاه آموزشی صنایع‌دستی پارلاق اورمو واقع در خانه خلاق صنایع‌دستی ارومیه بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: دیدار هنرمندان صنایع‌دستی با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری مراسم نکوداشت هنرمندان صنایع‌دستی و بازدید از تعدادی از کارگاه‌های صنایع‌دستی از جمله دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

وی گفت: بازدید از فروشگاه‌های صنایع‌دستی و برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی هم در طول این هفته در دستور کار قرار دارد.

صنایع دستی مختلفی در زمینه های مختلف شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، هنرهای چوب، پوشاک سنتی، صنایع دستی فلزی و روی شیشه و دیگر پیشه های سنتی وابسته به صنایع دستی از جمله رنگرزی گیاهی و نخ ریسی سنتی در آذربایجان غربی فعال است.
این استان با داشتن گنجینه های صنایع دستی، ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد کارگاه های تولید صنایع دستی دارد تا نتیجه اقتصاد درون زا در عمل به نمایش گذاشته شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});