• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

منطقه آزاد اردبیل در ۴ نقطه اجرایی شود

  • کد خبر : 66200
  • 22 خرداد 1401 - 11:30
منطقه آزاد اردبیل در ۴ نقطه اجرایی شود
یاز اکو - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد به عنوان مطالبه به حق مردم مرزنشین استان اردبیل باید در چهار نقطه اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی و برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با حضور وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما به کمتر از مصوبه مجلس در راه‌اندازی منطقه آزاد در چهار نقطه استان اردبیل قانع نیستیم و باید هر چه سریعتر مراحل اجرایی منطقه آزاد شروع شود.

وی به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس مصمم هستند تا در قالب طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها بیشتر کالا برگ الکترونیکی را برای تأمین کالاهای اساسی مردم اجرایی کنند تا وضعیت بازار از ثبات بیشتری برخوردار شود.

التهاب بازار را با تدبیری مناسب کاهش دهید

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دولتمردان خواست تا التهاب بازار را با تدبیری مناسب کاهش دهند و زمینه و بستر ثبات اقتصادی و تأمین نیازمندی‌های مردم را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: به هیچ وجه نان، دارو و بنزین گران نخواهد شد و در مورد سایر کالاهای اساسی نیز دولت با تشدید نظارت و تدوین بسته ضد تورمی سعی خواهد کرد تا مشکلات و نارسایی‌ها را کاهش دهد.

وی از دستور ویژه وزیر اقتصاد برای خرید و نصب دستگاه اکس.ری در گمرک بیله‌سوار قدردانی کرد و افزود: امیدواریم هر چه سریعتر این دستگاه در گمرک مرزی بیله‌سوار راه‌اندازی شود تا با خیال راحت صادرکنندگان بتوانند فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام موسوی نشست صمیمانه وزیر اقتصاد را با فعالان اقتصادی و کارآفرینان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها بر شفاف‌سازی و تسهیل‌گری امور تاکید شده و سعی بر این بوده تا مشکلات و موانع برطرف شود.

رد شایعات مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس

وی با رد شایعات مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس اضافه کرد: همچون سایر کارکنان افزایش ۱۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس و کارکنان قوه مقننه انجام شده و به هیچ وجه افزایش ۵۰ درصدی مد نظر نبوده است.

حجت‌الاسلام موسوی وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار بیکار تحصیل کرده را در استان اردبیل عامل ناهنجاری‌های اجتماعی اعلام کرد و ادامه داد: عدم استقرار ناظر بانک در استان اردبیل گلایه‌های جدی را به همراه داشته و انتظار می‌رود فارغ از استان‌های همسایه، ناظر مستقل برای استان اردبیل در نظر گرفته شود.

وی تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی را با اعلام نتایج دقیق آن یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با همراهی مسئولان کشوری سرمایه‌گذاری شبه دولتی و بانک‌های عامل را در استان اردبیل با شرایط مطلوب‌تر شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در میزبانی از این نمایندگان سعی کردیم تا ظرفیت‌های استان را معرفی کرده و بر اساس مصوبات جلسات برگزار شده، پیگیری‌های لازم را در سطح ملی انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});