• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

کسب مقام اول شاخص‌های داروسازی خاورمیانه توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز

  • کد خبر : 66386
  • 23 خرداد 1401 - 16:00
کسب مقام اول شاخص‌های داروسازی خاورمیانه توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز
یاز اکو - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب مقام اول شاخص‌های داروسازی خاورمیانه توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دکتر پرویز شهابی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس نتایج سال ۲۰۲۲ نظام رتبه بندی سایماگو، دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به حضور در میان دانشگاه‌های برتر خاورمیانه و جهان شده است که طبق شاخص‌های تخصصی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شاخص داروسازی فارماکولوژی، سم شناسی و فارماسیوتیکس موفق به کسب جایگاه پنجاه و ششم جهان در میان دانشگاه‌های مختلف شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی موسسه «SCIMAGO» در زمینه‌ی پژوهش‌های پزشکی نیز موفق به کسب رتبه ششم در میان دانشگاه‌های ایران شده است که این رتبه نشان دهنده‌ی ارتقاء ۱۰۶ رتبه‌ای در بین کل دانشگاه‌های جهان است که از رتبه ۵۸۵ به رتبه ۴۷۹ ارتقاء یافته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال گذشته در زمینه‌ی فارماکولوژی، توکسیکولوژی و فارمارسیوتیکس رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده بود که امسال در میان کل دانشگاه‌های جهان نیز از رتبه ۷۶ به رتبه ۵۶ ارتقاء یافته است.

شهابی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی‌های فوق بدون اطلاع دانشگاه‌ها انجام می‌شود و تعداد پروژه‌های تحقیقاتی و مقالات علمی، استناد مقالات علمی، چاپ در مجلات بین المللی، آموزش، تعداد دانشجویان خارجی، تعداد استاد به دانشجو، نوبت‌دهی‌های اینترنتی و تعداد اعضای هیأت علمی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از جمله معیارهای مهم در ارزیابی‌های فوق است.

وی در پایان یادآور شد: در سایر حوزه‌ها و حیطه‌های ارزیابی شده وزارتخانه نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز رتبه‌های دوم تا پنجم را به دست آورده است که چنین جایگاهی برای آذربایجان شرقی بسیار حائز اهمیت بوده و سبب تغییر نگرش‌ به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دارویی این مجموعه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});