• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

۳۰۲ واحد بزرگ کارگری در استان اردبیل مشغول فعالیت اقتصادی است

  • کد خبر : 66389
  • 23 خرداد 1401 - 17:00
۳۰۲ واحد بزرگ کارگری در استان اردبیل مشغول فعالیت اقتصادی است
یاز اکو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰۲ واحد اقتصادی بزرگ با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار در استان اردبیل مشغول به فعالیت تولیدی و اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهروز رحیم زاده روز دوشنبه گفت: نظارت مستمری بر فعالیت این واحدهای اقتصادی انجام می شود تا در فرایند فعالیت آنها، مشکلی برای مجموعه کارگران و کارفرمایان بروز نکند.

وی افزود: ۱۱ دستگاه زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان اردبیل در حالت خدمت رسانی است که شامل ارائه متنوع از قبیل خدمات قبل از تولد توسط مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی تا پرداخت مستمری به خانواده بازمانده بعد از فوت توسط صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی را شامل می شود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل اضافه کرد: صندوق بازنشستگی استان هم اینک به ۲۱ هزار نفر و صندوق تامین اجتماعی نیز به ۵۵ هزار نفر از اهالی این استان به صورت ماهانه مستمری بازنشستگی پرداخت می‌کند.

وی شمار مددجویان سازمان بهزیستی در استان اردبیل را ۳۶ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم اینک بالغ بر ۲۳ هزار نفر در استان به صورت ماهیانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

رحیم زاده با اشاره به عضویت ۶۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: بیش از ۴۱ هزار خانوار در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی از ایجاد اشتغال برای بیش از یکهزار نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در سطح استان اردبیل طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این نهادها، نقش موثری در حوزه اشتغال خانگی و خوداشتغالی دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین افزود: اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان به عنوان یکی دیگر از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، با ۲۴ واحد آموزشی و مهارتی در ۱۷۰ رشته در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: ۲ بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران و نیز صندوق کارآفرینی امید هم به عنوان نهادهای مالی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات زیادی در حوزه رونق اقتصادی در سطح استان اردبیل ارائه می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});