• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
فشار بیشتر بر روسیه،

گروه جی هفت واردات طلا روسیه را ممنوع می کند

  • کد خبر : 68339
  • 07 تیر 1401 - 15:30
گروه جی هفت واردات طلا روسیه را ممنوع می کند
یاز اکو_ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد: گروه G7 واردات طلای روسیه را با هدف تشدید تحریم ها علیه مسکو و فلج کردن تلاش های جنگی این کشور در اوکراین ممنوع خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: «گروه ۷ تصمیم گرفته است تا واردات طلای روسیه را ممنوع کند، صادرات عمده‌ای که ده‌ها میلیارد دلار برای روسیه به همراه دارد».

این اقدام در ابتدا توسط بریتانیا به عنوان اقدام مشترکی که همراه با دیگر اعضای G7 کانادا، ژاپن و ایالات متحده انجام می شد، علامت گذاری شد.

با این حال، یک مقام ارشد آمریکایی گفت:با این حال، بقیه اعضای گروه ۷ که نشستی را در آلمان برگزار می‌کنند، نیز با رونمایی رسمی از تحریم‌ها به آن خواهند پیوست.

به گفته مقامات G7، در شرایطی که اقتصاد این کشور در حال حاضر تحت فشار شدید تحریم‌های غرب علیه بانک‌ها، شرکت‌های انرژی، خطوط هوایی، کالاهای با فناوری پیشرفته و مصرفی قرار دارد، مسدود شدن بازار طلا تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

بریتانیا گفت: با توجه به نقش مرکزی لندن در تجارت بین‌المللی طلا، «این اقدام جهانی خواهد بود و راه این کالا را از بازارهای رسمی بین‌المللی می بندد.

بر اساس گزارش کاخ سفید، روسیه حدود ۵ درصد از کل صادرات طلا در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است و ۹۰ درصد از تولید روسیه به کشورهای گروه ۷، عمدتاً به بریتانیا، اختصاص یافته است.

تلاش برای محدود کردن طلای روسیه احتمالاً معنادارترین اقدام اقتصادی علیه مسکو است که در نشست سه روزه G7 اعلام شده است.

کارشناسان می گویند: در مجموع همه تحریم ها به آرامی ولی با نفوذ به اعماق اقتصاد روسیه، در درازمدت توانایی پوتین را کاهش می دهند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: این اقدام طلا “نمونه ای مداوم از انواع گام هایی است که G7 می تواند به طور جمعی برای منزوی کردن روسیه و قطع ارتباط آن با اقتصاد جهانی انجام دهد.”

ارزشمندی طلا و آثار تحریم آن بر اقتصاد روسیه

طلا ارزشی معادل ۱۲٫۶ میلیارد پوند (۱۵٫۵ میلیارد دلار) برای اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۱ دارد. گمان می‌رود که الیگارش‌های روسی با تبدیل دارایی خود به این فلز گرانبها برای مخفی کردن دارایی‌های خود از مجریان تحریم‌های غربی اشتباه کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});