• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

دادگستری آذربایجان‌شرقی مانع تعطیلی ۲۴۴ واحد تولیدی در استان شد

  • کد خبر : 68489
  • 08 تیر 1401 - 12:00
دادگستری آذربایجان‌شرقی مانع تعطیلی ۲۴۴ واحد تولیدی در استان شد
یاز اکو - رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه طی سال گذشته مانع از تعطیلی تعداد ۲۴۴ واحد تولیدی و صنعتی در شهرهای مختلف استان شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، موسی خلیل اللهی امروز چهارشنبه در این خصوص افزود: علاوه بر عملکرد فوق دستگاه قضائی آذربایجان شرقی در حیطه اقتصاد مقاومتی، طی پارسال مشکلات تعداد ۶۶ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی نیز از طریق استمهال، تخفیف و تقسیط مطالبات و معوقات بانکی حل شد.

وی با تاکید بر لزوم مساعدت دادگستری به دولت خدمت گذار در موضوع اقتصاد مقاومتی، از فعالیت مستمر بی وقفه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری آذربایجان شرقی طی سه سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰، مسائل و مشکلات تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مشکل دار استان بررسی، کنکاش و حل و فصل شده است و این امر در زمان حاضر نیز همچنان تداوم دارد.

احیای کارخانه‌های تعطیل شده، اولویت‌ اصلی دادگستری استان

خلیل اللهی احیای کارخانه‌های ورشکسته و تعطیل شده را جزو اولویت‌های اصلی و محوری دادگستری آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر اساس قانون، قوه قضائیه مکلف به پلمب کارخانه ورشکسته و انجام اقدامات تصفیه دارایی و تقسیم آن بین طلبکاران است که این موضوع موجب تعطیلی واحد و بیکاری کارگران و تبدیل خطوط تولید به آهن قراضه می‌شد، که با تلاش دادگستری تصدی این گونه واحدها و کارخانه‌ها به دست افراد دارای اهلیت سپرده شد.

به گفته وی تعدادی از همین واحدهای در شرف تعطیلی با مدیریت‌های جدید امروز حتی به دستاوردهای مهمی در افزایش ارزش افزوده دست یافته‌اند، به طوری که منجر به صادرات محصولات تولیدی نیز شده است.

خلیل اللهی به موضوع خرید و فروش زمین در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: باید توجه داشت که فلسفه ایجاد و راه اندازی شهرک‌های صنعتی ارائه زمین با زیرساخت مناسب به تولید کننده واقعی است، اما متأسفانه طی سال‌های اخیر برخی افراد سودجو با ورود به شهرک‌های صنعتی اقدام به خرید و فروش کاذب زمین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف این افراد از انجام معاملات اراضی در شهرهای صنعتی ایجاد واحد تولیدی و اشتغال زایی نبوده، بلکه به دنبال مرور زمان و انتقال همین زمین‌ها به غیر هستند، گفت: دادگستری آذربایجان شرقی با تشکیل کارگروهی مانع فعالیت و حضور این افراد فرصت طلب در شهرک‌های صنعتی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});