• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

تامین آب صنایع جدید استان صرفاً از محل پساب‌ها امکان‌پذیر است

  • کد خبر : 68549
  • 08 تیر 1401 - 14:15
تامین آب صنایع جدید استان صرفاً از محل پساب‌ها امکان‌پذیر است
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تامین آب صنایع جدید استان صرفاً از محل پساب‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علیرضا جزءقاسمی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بازچرخانی آب و میزان استقبال صنایع به‌ویژه صنایع فولادی از این طرح، اظهار کرد: در هفت شهر استان زنجان تأسیسات فاضلاب در حال اجرا و در حال بهره‌برداری داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در برخی از روستاهای استان، یادآور شد: در روستای نصیرآباد این طرح در حال بهره‌برداری و در روستای تهم و روستای پری نیز در حال اجرا است که هر دو در مرحله پایانی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه تامین آب صنایع جدید استان صرفاً از محل پساب‌ها امکان‌پذیر است، تصریح کرد: برای تحقق اهداف این نظام‌نامه قطعاً نیازمند همراهی استانداری و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و سایر ارگان‌های ذی‌ربط هستیم تا استفاده از پساب در بخش صنعت نهادینه شود.

این مسئول با بیان اینکه پساب بهترین منبع برای تامین آب مورد نیاز صنایع به ویژه صنایع آب‌بر مانند فولاد است، تاکید کرد: قیمت پساب به هیچ عنوان بالا نیست و نرخ آن قیمت بر اساس سرمایه‌گذاری‌های انجام‌ گرفته مشخص می‌شود.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه استفاده پساب در صنعت منافع بسیاری دارد، بیان کرد: کاربرد پساب به‌ عنوان یک منبع دائمی آب در صنعت علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای آبی این بخش، باعث صرفه‌جویی و دوام منابع آبی موجود به ویژه آب‌های زیرزمینی می‌شود.

این مسئول با توضیح این مطلب که ۹۹.۹ درصد فاضلاب را آب تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: کیفیت آب خروجی تصفیه‌خانه بالا بوده و بدون هیچ محدودیتی قابل‌استفاده در صنایع بوده و این آب مطمئن‌ترین منبع است.

این مسئول با اشاره به اقدامات اجرایی انجام شده برای ایجاد تصفیه‌خانه در شهر زنجان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: میزان حجم پساب در شهر زنجان نزدیک به ۳۷ تا ۳۰ میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به پیگیری‌های مداوم برای ترغیب صنایع به این طرح، متذکر شد: میزان ظرفیت پساب موجود در شهر زنجان قابلیت استفاده برای شرکت «پتروشیمی زنجان» و سایر صنایع زنجان و ایجرود را دارد. در شهر ابهر نیز قرارداد لازم با صنایع فعال در حوزه فولاد نظیر «البرز ناب آرش» و مجموعه‌های تابعه منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});