• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

انرژی های تجدیدپذیر بیش از ۳۰۰۰۰۰ شغل جدید تا سال ۲۰۳۰ درترکیه ایجاد می کند

  • کد خبر : 68627
  • 09 تیر 1401 - 12:15
انرژی های تجدیدپذیر بیش از ۳۰۰۰۰۰ شغل جدید تا سال ۲۰۳۰ درترکیه ایجاد می کند
یاز اکو_بر اساس گزارش تازه منتشر شده سازمان ملل، ترکیه با سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر به جای اتکا به سوخت های فسیلی، می تواند تا سال 2030 بیش از 300000 شغل جدید ایجاد کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح در تحلیل مشترکی که توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان بین المللی کار (ILO) منتشر شد، آمده است که ترکیه می تواند از مزایای اقتصادی زیادی در انتقال سرمایه گذاری های جدید از سوخت های فسیلی به منابع انرژی تجدید پذیر بهره مند شود.

ترکیه می‌تواند تولید ناخالص داخلی خود را تا ۸ میلیارد دلار در سال افزایش دهد، تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰۰۰۰۰ شغل جدید ایجاد کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۸ درصد در مقایسه با سطح سال ۲۰۱۹ کاهش دهد.

تمام این موارد با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر به جای اتکا به سوخت‌های فسیلی است.

این مطالعه با عنوان «تأثیر اجتماعی و اشتغال ناشی از تغییر آب و هوا و سیاست‌های اقتصاد سبز در ترکیه» بیان می کند که سرمایه‌گذاری در انرژی بادی و خورشیدی برای برآوردن نیازهای انرژی در آینده نه تنها مزایای زیست‌محیطی بلکه مزایای اقتصادی قوی نیز از نظر رشد اقتصادی و شغلی به همراه خواهد داشت.

“سناریوی برد-برد”

لوئیزا وینتون، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ترکیه، گفت: «بحث سیاست‌های آب‌وهوایی بر هزینه‌ها متمرکز است، و نشان می‌دهد که بین حفاظت از سیاره و حفاظت از اقتصاد یک مبادله وجود دارد.

وینتون که انرژی سبز را “سناریوی برد-برد” نامید، گفت : به همین دلیل است که رهبران کشور هاگام های بلندپروازانه تری در این زمینه می دارند.

نعمان اوزجان، مدیر دفتر ILO در ترکیه، گفت :فعالیت های آب و هوایی تنها در صورتی کارساز خواهد بود که بتوان از یک گذرعادلانه اطمینان حاصل کرد.

وی گفت: «از نظر ما، اقتصاد سبز می‌تواند الگویی باشد که ترکیه برای دستیابی به چشم‌انداز رفاه با درآمد بالا نیاز دارد.

طیفی از نتایج مثبت

در این گزارش آمده است که علاوه بر دستاوردهای عددی قابل توجه در اشتغال، تغییر سبز طیفی از نتایج مثبت دیگر را به همراه خواهد داشت.

افزایش اشتغال از تبعات مثبت این رویکرد است.

انرژی های تجدیدپذیر تقاضای بیشتری را برای مشاغل با کیفیت بالاتر ایجاد می کند که نیاز به سرمایه گذاری در مهارت ها دارد. از آنجایی که انرژی سبز ارزان تر است، انرژی های تجدیدپذیر بودجه را برای حوزه هایی مانند بهره وری انرژی کنار می گذارد.

در این گزارش آمده است که سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر تقاضا برای محصولات و خدمات ترکیه را افزایش می‌دهد.

این تغییر همچنین تنوع سیستم برق ترکیه را در برابر شوک‌های آب و هوایی و قیمت مقاوم‌تر می‌کند.

این گزارش خاطرنشان کرد: صنعت سوخت فسیلی بازنده اصلی در این فرآیند است که مستلزم آماده‌سازی برای «انتقال عادلانه» برای فعالین این بخش است.

در این راستا لازم است تا سیستم های حمایت اجتماعی نیز اصلاح شوند تا نیروی کار از صنایع رو به زوال مانند زغال سنگ به صنایع جدید منتقل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});