• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

برپایی ۶۴ نمایشگاه در طول سال جاری در تبریز

  • کد خبر : 69220
  • 14 تیر 1401 - 9:30
برپایی ۶۴ نمایشگاه در طول سال جاری در تبریز
یاز اکو - مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز از برگزاری ۶۴ نمایشگاه در طول سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حبیب ماهوتی گفت: هر ساله به طور متوسط ۶۰ نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شد که امسال ۶۴ نمایشگاه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مصوب شده و بدون تعطیلی برگزار خواهد شد.

وی افزود: به فاصله هر دو تا سه روز یک یا چند نمایشگاه در تبریز برگزار می‌شود که برپایی نمایشگاه‌ها موجب ایجاد کسب و کارهای جدید و رونق تولید شده و صادرات استان نیز از نمایشگاه‌ها تاثیر می‌پذیرد.

نمایشگاه بین المللی تبریز دومین نمایشگاه کشور است

وی نمایشگاه بین المللی تبریز را پس از نمایشگاه تهران، دومین نمایشگاه کشور دانست و گفت: اگر تعداد بازدید کننده‌های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را با تعداد بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب تبریز به نسبت جمعیت این دو شهر مقایسه کنیم، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بیشترین بازدید کننده در کشور را دارد.

ماهوتی، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های متعدد در این نمایشگاه در امور اقتصادی و صادراتی استان تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: بعد از هر برگزاری نمایشگاه در این محل، چندین واحد تولیدی و کارخانه مرتبط با نمایشگاه در تبریز راه اندازی می شود.

وی یادآوری کرد: تلاش می شود نمایشگاه های پربار و در سطح بالایی با شرکت واحدهای تولیدی بزرگ در این نمایشگاه برگزار شود تا فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان بتوانند از این طریق از ظرفیت و توان این واحدها بهره مند شوند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه این نمایشگاه در طول سال‌های عمر خود، غیر از سال ۱۴۰۰ ضررده نبوده است، ادامه داد: نوسانات ارزی، دستورالعمل‌های متعدد گمرکی، قیمت بالای نمایشگاه‌های خارجی و برخی مسائل مربوط به تحریم و… موجب شده که برپایی نمایشگاه در کشورهای همسایه با مشکل مواجه شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});