• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

آینده یورو پس از رکود در برابر دلار چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر : 70897
  • 27 تیر 1401 - 14:00
آینده یورو پس از رکود در برابر دلار چگونه خواهد بود؟
یاز اکو_سقوط یورو در برابر دلار ، ناشی از جنگ اوکراین و خطرات فزاینده برای اقتصاد اتحادیه اروپا ، برای اولین بار در دو دهه گذشته، دو ارز را به برابری رساند.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت اما معامله گران معتقدند ،شرایط یورو می تواند بهبود یابد، مشروط بر اینکه چندین مانع را در ماه های آینده برطرف کند.

اولین چیزی که باید از آن عبور کرد، جلوگیری از خطر توقف عرضه گاز روسیه به اروپا است، که باعث افزایش قیمت برق می شود و کشورهای منطقه یورو را مجبور می کند برخی از فعالیت های صنعتی را محدود کنند.     

با توجه به اینکه غول گاز روسیه گازپروم هشدار داده است ،نمی تواند تضمین کند که این خط لوله به درستی فعالیت کند، کشورهای اروپایی نگرانند که مسکو از یک دلیل فنی برای توقف دائمی تحویل و تحت فشار قرار دادن آنها استفاده کند.

استفان اینس، تحلیلگر SPI Asset Management هشدار داد: اگر نورد استریم ۱ دوباره فعال نشود، یورو سقوط می کند زیرا امواج شوک اقتصادی در سراسر جهان احساس می شود.

وی افزود:بحران انرژی اروپا می تواند به خوبی باعث رکود شود.

جین فولی، متخصص ارز در رابوبانک، اضافه کرد: رکود به ناچار به این معنی است که بازار بیشتر نگران خطرات تکه تکه شدن در منطقه یورو است.

بانک مرکزی اروپا تاکنون یک سیاست پولی بسیار سست را برای حمایت از اقتصاد حفظ کرده است، در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده در عوض نرخ ها را افزایش داده و قول داده است که این کار را برای مقابله با تورم ادامه دهد.

این کشور تصمیم سیاست پولی خود را در ۲۱ جولای اعلام می کند و نشان داده است که برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته نرخ ها را افزایش خواهد داد.

تحلیلگران S&P در یادداشتی می گویند: «اگر بانک مرکزی اروپا قصد دارد به یورو کمک کند، باید در ماه جولای افزایش ۵۰ واحدی را ارائه دهد ویا سیگنالی را ارائه دهد که حرکت های ۷۵ واحدی در ماه سپتامبر را در دسترس قرار دهد.

برای اقتصاددانان برنبرگ، سقوط یورو بیشتر ناشی از قدرت دلار است که «از اواسط سال ۲۰۲۱ به شدت در برابر سبد وسیعی از ارزها افزایش یافته است».

دلار از تشدید سیاست های پولی فدرال رزرو سود برده است، زیرا تلاش می کند تورم را محدود کند، تورمی که در ماه ژوئن دوباره به بالاترین حد خود رسید.

برنبرگ خاطرنشان کرد: بازارها پیش بینی می کنند، فدرال رزرو ممکن است در نشست بعدی خود در ۲۷ جولای به جای ۷۵ واحد، نرخ بهره را ۱۰۰ واحد افزایش دهد.

اگراین اتفاق بیفتاد،ارزش دلار را بیش از پیش تقویت می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});