• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

خط لوله اصلی گاز از روسیه به اروپا پس از وقفه دوباره فعال شد

  • کد خبر : 71345
  • 31 تیر 1401 - 9:50
خط لوله اصلی گاز از روسیه به اروپا پس از وقفه دوباره فعال شد
یاز اکو_ گاز طبیعی از طریق یک خط لوله اصلی از روسیه به اروپا در 21 ژوئیه پس از 10 روز تعطیلی برای تعمیر و نگهداری آغاز شد. اما انتظار می‌ رود ،جریان گاز کمتر از ظرفیت کامل باشد. 

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت خط لوله نورد استریم 1 به آلمان از ۱۱ جولای به دلیل تعمیر و نگهداری سالانه تعطیل بود. 

در بحبوحه تنش های فزاینده بر سر جنگ روسیه در اوکراین، مقامات آلمانی نگران بودند که خط لوله – منبع اصلی گاز روسیه در این کشور که حدود یک سوم گاز آلمان را به خود اختصاص داده است – بازگشایی نشود.
اپراتور Nord Stream AG گفت: گاز دوباره از صبح پنجشنبه شروع به جریان کرد، اما افزایش جریان مدتی طول می کشد.

انتظار می رفت، تحویل بسیار کمتر از ظرفیت کامل خط لوله باشد. 
نورد استریم گفت : انتظار می رود مقدار گاز مشابهی با آنچه قبل از تعمیر و نگهداری دیده شده بود، باشد. 
کلاوس مولر، رئیس رگولاتور شبکه آلمان، در توییتر گفت : گازپروم روسیه در تحویل روز پنجشنبه تنها حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خط لوله را اعلام کرده است.
در اواسط ژوئن، شرکت دولتی گازپروم روسیه جریان را به ۴۰ درصد از ظرفیت خود کاهش داد.
 این گزارش به مشکلات فنی ادعایی مربوط به تجهیزاتی اشاره کرد که شریک زیمنس انرژی برای تعمیرات اساسی به کانادا فرستاده بود و به دلیل تحریم های اعمال شده به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین امکان بازگرداندن آنها وجود نداشت.
دولت کانادا در اوایل این ماه اجازه داد تا توربینی که نیروگاه یک ایستگاه کمپرسور در انتهای خط لوله روسیه را تامین می کند به آلمان تحویل داده شود. 

 

دولت آلمان توضیحات فنی گازپروم برای کاهش گاز را رد کرده و بارها آن را بهانه ای برای یک تصمیم سیاسی برای ایجاد عدم اطمینان و افزایش بیشتر قیمت انرژی عنوان کرده است. 
گفته می شود، این توربین جایگزینی بوده که قرار بود در ماه سپتامبر نصب شود، اما این کشور هر کاری می کند تا روسیه را از بهانه کاهش عرضه محروم کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت گازپروم هنوز اسناد مربوطه را برای بازگشت توربین دریافت نکرده است – ادعایی که روز چهارشنبه توسط گازپروم تکرار شد.
 پوتین گفت : گازپروم قرار بود در اواخر جولای توربین دیگری را برای تعمیر ببندد و اگر توربین ارسال شده به کانادا تا آن زمان بازگردانده نشود، جریان گاز حتی بیشتر کاهش می یابد.
رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین، روز چهارشنبه گفت : این توربین «در حال انتقال» است و «بهانه‌ای برای عدم تحویل گاز» وجود ندارد.

این کمیسیون پیشنهاد کرد ، کشورهای عضو در ماه‌های آینده مصرف گاز خود را ۱۵ درصد کاهش دهند، زیرا این بلوک برای قطع کامل احتمالی گاز روسیه آماده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});