• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
7

آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز/ شورای ششم به عرصه فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای دارد

  • کد خبر : 71833
  • 03 مرداد 1401 - 12:29
آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز/ شورای ششم به عرصه فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای دارد
یازاکو؛ پریسا رضاپور - عضو شورای شهر تبریز در آیین آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز گفت: در این دوره شورا و شهرداری توجه ویژه‌ای به عرصه‌ی فرهنگ و هنر دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در مراسم آغاز به کار موزه مشاغل تبریز بیان کرد: ایام غدیر است و صحبت‌هایم را به امیرالمومنین وصل می‌کنم؛ در نامه ۳۱ امیرالمومنین آمده است، تاریخ گذشتگان را بخوان، در قرآن بیش از ۲۰۰ قطعه تاریخی وجود دارد و بخش اعظمی از قرآن مربوط به مسایل تاریخی است

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری با اشاره به نگاه اقتصادی به موزه‌ها عنوان کرد: ما می‌توانیم به موزه‌ها از منظر گردشگری، مالی، هویتی و … نگاه کنیم.

وی ادامه داد: ارزش‌ها، آداب و رسوم و سنن در موزه‌ها جمع‌بندی می‌شود.

این عضو شورا گفت: موزه‌ی مشاغل قبلا افتتاح شده بود و به مشکلاتی خورده بود و حتی موزه آثار بهتونی نیز سالیان سال در حال خاک خوردن بود که با حمایت جدی و سریع شهردار تبریز و شورای شهر این مشکل حل شد.

آذربایجان شرقی غنی از موزه است/به موزه ها باید نگاه اقتصادی و گردشگری داشته باشیم

معاونت امنیت سیاسی استاندار در خصوص اقتصاد گردشگری گفت: دنیا برای اقتصاد گردشگری حساب ویژه‌ای باز کرده است و ما باید برای استان و شهرمان به این مسئله توجه‌کنیم و ‌از اقتصاد گردشگری بهره‌مند شویم.

تراب محمدی در مراسم آغاز به کار موزه مشاغل بیان کرد: موزه‌ها نشانگر بخشی از مظاهر فرهنگ ‌و ‌هنر و هویت آن منطقه هستند.  

وی ادامه داد: اولین جاهایی که در معرض دید و جستجوی گردشگر قرار می‌گیرد موزه‌ها است.

وی خاطر نشان شد: آذربایجان‌شرقی از نظر موزه غنی است و موزه‌ی مشاغل فراز و نشیب هایی داشته است و مجددا با همت شهردار و شورای شهر تبریز بازگشایی شد.

آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز

لازم به ذکر است موزه‌ی مشاغل تبریز پس از سه سال تعطیلی و پشت سر گذاشتن مشکلات متعددی که وجود داشت، در نهایت با ورود حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار این شورا، موزه مذکور فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.

گفتنی است آثار موجود در این موزه به خاطر مشکلات ایجاد شده، به مزایده گذاشته شده بود، که با تلاش حجت الاسلام زعفرانچیلر و همراهی شهردار تبریز، در آستانه مزایده و حراج عمومی طلبکاران نجات یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});