• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

صادرات ماشین آلات ترکیه به ۱۲٫۵ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 71921
  • 03 مرداد 1401 - 19:00
صادرات ماشین آلات ترکیه به ۱۲٫۵ میلیارد دلار رسید
یاز اکو_بر اساس گزارش یک گروه تجاری ، صادرات ماشین آلات ترکیه در ژانویه تا ژوئن 7.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 12.5 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت انجمن صادرکنندگان ماشین آلات ترکیه(MAİB) گفت: در ژوئن آلمان و ایالات متحده بزرگترین بازارها برای شرکت های محلی ترکیه بودند.
صادرات به روسیه در ماه گذشته بیش از ۱۰۰ درصد به صورت سالانه رشد کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید.
کوتلو کاراولی اوغلو، رئیس MAİB گفت: “انقباض پولی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا ممکن است سرمایه گذاری در ماشین آلات را در آن مناطق کاهش دهد و خطر رکود در بازار اصلی صادرات ترکیه را کاهش دهد.”
کاراولی اوغلو اطمینان دارد، اگر سرعت رشد صادرات ۱۰ درصد باقی بماند، درآمدهای صادراتی این صنعت می تواند نزدیک به هدف ۲۷ میلیارد دلاری در سال جاری باشد.
وی افزود : وابستگی آلمان به انرژی نیازمند یک تحول ساختاری است که به معنای واردات بیشتر توسط اقتصاد آلمان تحت سلطه شرکت های کوچک و متوسط ​​است.

وی گفت: همراه با تغییر در زنجیره تامین، این تحول احتمالاً باعث افزایش سفارشات برای محصولات ترکیه می شود.
کاراولی اوغلو گفت: «صنعت ماشین‌آلات ترکیه که تولید خود را در دو سال گذشته ۹ درصد و ۳۲ درصد افزایش داد، رقابتی‌تر شده است، اما شرکت‌های محلی هم اکنون به سرمایه در گردش بیشتری نیاز دارند.
وی افزود: حدود ۷۰ درصد صادرات این صنعت به یورو و ۷۰ درصد واردات به دلار است و ضعیف شدن یورو وضعیت نامطلوبی را ایجاد می  کند‌.
به گفته کاراولی اوغلو، ترکیه در ۱۲ ماه گذشته حدود ۳۵ میلیارد دلار برای واردات ماشین آلات پرداخت کرده است و هر ماه حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای ماشین آلات خریداری شده از کشورهای خاور دور هزینه کرده است.
 وی گفت: اگر واردات در سطح فعلی باقی بماند، ترکیه بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای واردات ماشین آلات از این کشورها هزینه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});