• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رییس دانشگاه تبریز:

دانشگاه تبریز جز پنج دانشگاه جامع برتر ایران است / مهاجرت نخبگان بیشتر در رشته‌های فنی است

  • کد خبر : 73326
  • 13 مرداد 1401 - 17:30
دانشگاه تبریز جز پنج دانشگاه جامع برتر ایران است / مهاجرت نخبگان بیشتر در رشته‌های فنی است
یازاکو - رییس دانشگاه تبریز گفت: مهاجرت نخبگان بیشتر در رشته‌های فنی مخصوصا در رشته‌ی برق است.

به گزارش خبرنگار یاز اکو، صفر نصراله‌زاده، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش روز خبرنگار، جهادگران عرصه‌ی قلم و قلم زنی، بیان کرد: دانشگاه تبریز یکی از پنج دانشگاه جامع برتر ایران و بزرگترین دانشگاه شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود و به عنوان دانشگاه معین استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان را تحت حمایت خود دارد و دانشگاه عالی‌رتبه، در مقیاس ملی و منطقه‌ای به شمار می‌آید.
تحصیل ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز
وی با اشاره به جذب دانشجوی خارجی تشریح کرد: در حال حاضر دانشگاه تبریز ۲۰ هزار دانشجو دارد که قریب به یک هزار نفر از دانشجویان غیر ایرانی هستند.
وی در خصوص رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه تبریز بیان کرد: بحث حجاب و عفاف و رعایت آن در جامعه‌ای که زیست مومنانه دارد، انجام می‌شود و فرد باید در درجه‌ی اول اعتقاد داشته باشد و در درجه‌ی دوم فرهنگ جامعه تاثیرگذار است در فرهنگ ایرانی مردم پوشیده و با حجاب هستند و حجاب و عفاف در ایران فرهنگ است و در دانشگاه تبریز هر دو جنس زن و مرد باید پروتکل‌های حجاب را داشته باشند و در واقع حجاب لازم را باید رعایت بکنند.


وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی فاخری نیز خواهیم داشت، دانشگاه تبریز باید الگویی برای محیط خارج از دانشگاه باشد.
نصراله‌زاده با اشاره به بودجه‌ی دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه اکثر بودجه‌ی دانشگاه‌ها وابسته به دولت است. ما تلاش می‌کنیم تا حدود زیادی دانشگاه را مستقل کنیم، اقتصاد بودجه بر اساس شاخص‌هایی است، از جمله وجود دانشجو، فضا. مهم رعایت عدالت در اختصاص بودجه دانشگاه‌ها است که این عدالت تا حدود زیادی رعایت می‌شود.
رییس دانشگاه تبریزگفت: این دانشگاه با داشتن یک پردیس بین‌المللی در ایران، آماده ایجاد شعبه‌ی بین المللی دیگر در خارج از کشور است.
وی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: صرف تشکیل شرکت دانش بنیاد، مشکل را حل نمی‌کند مهم این است که شرکت‌ها نقش خود را درست ایفا کنند، چرخه باید کامل بشود، شرکت‌های دانش بنیان در تولید انبوه مشکل دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});