• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

رهبر متجاوزین به سفارت آذربایجان در لندن کیست؟

  • کد خبر : 73419
  • 14 مرداد 1401 - 17:00
رهبر متجاوزین به سفارت آذربایجان در لندن کیست؟
یازاکو - یاسر الحبیب (با نام کامل یاسر یحیی عبدالله الحبیب)، روحانی تندرو کویتی الاصل، به عنوان فردی جنجالی مشهور است. الحبیب که در سال 1979 در کویت متولد شد، اولین تحصیلات عالی علوم سیاسی خود را در دانشگاه کویت گذرانده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، یاسر الحبیب (با نام کامل یاسر یحیی عبدالله الحبیب)، روحانی تندرو کویتی الاصل، به عنوان فردی جنجالی مشهور است. الحبیب که در سال ۱۹۷۹ در کویت متولد شد، اولین تحصیلات عالی علوم سیاسی خود را در دانشگاه کویت گذرانده است. در این دوره به فعالیت های سیاسی پرداخت و همزمان سازمان «خادمان مهدی» را ایجاد کرد. اما او به خاطر جلسات افراطی خود به ویژه توهین به صحابه پیامبر (ص) و خلفای راشدین دستگیر شد. پس از آزادی، به تحصیلات دینی روی آورد و شاگرد آیت الله محمدرضا شیرازی، روحانی تندرو شیعه در قم شد. الحبیب داماد مجتبی شیرازی است.

الحبیب که در سال ۲۰۰۸ به بریتانیا نقل مکان کرد، یک ساختمان کلیسایی سابق را خرید و آن را به مسجد تبدیل کرد و در آنجا سخنرانی های افراطی خود را انجام داد. در همین زمان، الحبیب که یک شبکه تلویزیونی به نام «فدک» راه اندازی کرده بود، به دلیل اهانت به صحابه پیامبر (ص) و علمای معتدل شیعه در سخنرانی هایش «شهرت» پیدا کرد. برگزاری جشن رحلت عایشه بنت ابوبکر، همسر حضرت محمد (ص) توسط حبیب و هوادارانش، موجب نارضایتی شدید جهان اهل سنت و شیعه شد. رهبر معظم انقلاب نیز آن را محکوم کرد.
در پاسخ، یاسر الحبیب به مقامات ایران از جمله آیت الله خامنه ای توهین کرد.
علما و روحانیون بانفوذ فعال در ایران نیز یاسر الحبیب را متهم به فتنه انگیزی می کنند و او را «شیعه انگلیسی» و در خدمت اطلاعات انگلیس می خوانند. حبیب، شیعیان حامی وحدت شیعه و سنی را خائن می‌خواند.

لازم به ذکر است که حمله دیروز اولین سفارت مورد حمله هواداران یاسر الحبیب نیست. در سال ۲۰۱۸، هواداران الحبیب به سفارت ایران در لندن حمله کردند، پرچم ایران را بر روی ساختمان سفارت پایین انداختند و پرچم هایی را که با خود آورده بودند چسباندند.

در آن زمان علت این حمله دستگیری حسین شیرازی فرزند آیت الله صادق شیرازی در ایران بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});