• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی:

نسل پنجم تلفن همراه در تبریز راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 25679
  • 18 مرداد 1400 - 11:56
نسل پنجم تلفن همراه در تبریز راه‌اندازی می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با نصب و فراهم‌کردن تکنولوژی‌های مورد نیاز، نسل پنجم تلفن همراه در سه نقطه شهر تبریز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف شکوری روز دوشنبه اظهار کرد: ویژگی اصلی نسل پنجم تلفن همراه بالا بودن سرعت تا یک هزار مگ می باشد که در واقع اینترنت اشیا نیز رویکرد جدیدی به خود می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره ثابت و ۳۶۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت adsl در بستر فیبر نوری فعال است، گفت: از سال گذشته نیز vdsl در محدوده سرعت متوسط ۴۰ تا ۵۰ مگ سرعت در بستر سیم مسی در استان راه اندازی شده و در حال توسعه می باشد و در حال حاضر بیش از پنج هزار مشتری از این نوع اینترنت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۰  کیلومتر آن شهری و ۶۰۰ کیلومتر آن در تبریز و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن مربوط به فیبر نوری روستایی است.

شکوری افزود: ارتباطات سیار، توسعه شبکه همراه اول و ارتقا تکنولوژی های مخابراتی به نسل پنجم در سطح آذربایجان شرقی پیاده شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از ۶۷۰ سایت تجهیزات نسل سوم و چهارم تکمیل شده و نقاط شهری و روستایی بیش از ۴۰ سایت جدید نیز به آنها اضافه شده است.

پوشش ارتباطات سیار در یک هزار و ۸۰۰ روستا 

شکوری گفت: توسعه شبکه همراه نقاط روستایی نیز پیگیری می‌شود و اکنون در یک هزار و ۸۰۰  روستا پوشش ارتباطات سیار وجود دارد.

وی اظهار کرد: از ۲ هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی در آذربایجان شرقی نیز حدود ۲ هزار و ۳۵۰ روستا دارای تلفن ثابت روستایی هستند.

شکوری اضافه کرد: مخابرات برای ادامه توسعه شبکه نیاز به هزینه‌کردهای بالاتری دارد و با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و تغییر نیافتن تعرفه تلفن در ۱۲ سال گذشته مشکلات مالی مخابرات را به چالش انداخته است.

وی با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته قیمت تجهیزات تا ۲۰ برابر افزایش یافته اما تعرفه تلفن همچنان ثابت مانده است، گفت: کمبود منابع موجب شده مخابرات نتواند مطابق برنامه پیش برود.

شکوری همچنین با اشاره به سرقت کابل های مخابراتی و ضرورت مقابله با آن، گفت: زمانی که حدود یک کیلومتر یا کمتر از آن کابل به سرقت می رود باید ۱۵۰ میلیون تومان برای احیای آن هزینه کنیم از طرف دیگر در یک روستا درآمد مخابراتی ۶۰۰ هزار تومان در ماه است در حالی که هزینه های ارتباطی برای مخابرات چندین برابر بالاتر از این مقدار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});