• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
امام جمعه تبریز تاکید کرد:

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در نذرها

  • کد خبر : 73542
  • 15 مرداد 1401 - 17:15
ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در نذرها
امام جمعه تبریز، با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت زیست محیطی افزود: یکی از سنت‌های پسندیده این ایام اطعام نیازمندان است؛ گاهی برخی‌ها برای نذر و احسان از وسایل پلاستیکی استفاده می‌کنند که بعد از استفاده نیز در شهر و خیابان رها می‌شود که چهره نامناسب به محیط زیست می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، بر لزوم بازنگری در سیاستها و اصلاح ساختار سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد و گفت: اصلی‌ترین اقدام در حوادث غیرمترقبه لزوم بازنگری در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور است.

وی ضمن تسلیت به همه خانواده‌های داغ‌دیده حادثه سیل و قدردانی از تلاش شبانه روزی دست‌اندرکاران امدادی کشور برای جلوگیری از پیشرفت سیل و خسارات آن افزود: تجربه رخ دادن حوادث طبیعی در کشور، ضرورت تدوین برنامه‌ منسجم برای کاهش خطرپذیری را ایجاب می‌کند و تخصیص بودجه به پیشگیری و کم‌کردن دامنه بحران و پر کردن قسمت‌های خطرپذیر در شهره و روستاها لازم است.

آل هاشم، متذکر شد: باید به تحول ساختاری و سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی این حوادث برنامه جدی داشت و باید این موضوع تبدیل به یک نهاد پایه با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی همانند هیئت‌های مذهبی و نیروی بسیج شود.

خطیب جمعه تبریز، گفت: قرار گرفتن بخشی از شهرها و تخریب پوسش گیاهی و منابع طبیعی و از همه مهمتر بی‌توجهی به موضوع آبخیزداری که افزون به مداخله در سیلاب می‌شود، از جمله مسائل قابل تامل است و از طرفی مبارزه با ریزگردها و مدیریت صحیح منابع آب همچنین مقابله با فرسایش خاک از دیگر مسائل مهم است که امیدواریم مسئولان توجه جدی داشته باشند.

وی به سفر چند روز خود به روستای بشتاب در شهرستان هوراند اشاره کرد و افزود: به قدری محرومیت زیاد است که مردم آن منطقه از هر لحاظ با فقر دسته و پنجه نرم می‌کنند و آقای فتاح هم قول مساعدت برای رسیدگی به این وضع داد و تمام ادارات دست به دست هم خواهند داد تا آن روستا را آباد کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران با وفایشان تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام، انگیزه سیاسی و اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود چراکه ایشان می‌خواستند تا جامعه امام خود را بشناسند و حاکم ظالم و نالایقی همچون یزید را اطاعت نکنند.

آل‌هاشم، با اشاره به این که در هر جا و در هر حوزه ای به متخصص همان حوزه نیاز است گفت: برای دین هم باید متخصص وجود داشته باشد آیا یزید ظالم متخصص دینی بود؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان و انعکاس دهنده فعالیت‌های انجام شده هستند و اصحاب رسانه باید با اعتماد سازی، در ایجاد امید در جامعه نقش‌آفرین باشند.

وی یادآور شد: ایجاد امید در جامعه یکی از رسالت‌های خبرنگار است؛ شهید صارمی یک خبرنگار واقعی بود که روز خبرنگار نیز روز شهادت این خبرنگار انقلابی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});