• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

مردم تخلف‌های جدید در حوزه نان را گزارش کنند

  • کد خبر : 74228
  • 19 مرداد 1401 - 18:45
مردم تخلف‌های جدید در حوزه نان را گزارش کنند
یاز اکو - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: کمبودی در تأمین گندم و آرد نداریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، علی صیادی در حاشیه بازدید سرزده از نانوایی‌های شهر یامچی به همراه بازرسان این مدیریت در گفتگو با خبرنگاران گفت: نان قوت غالب شهروندان است و تأمین نان سالم اهمیت ویژه‌ای دارد به همین دلیل مماشات با متخلفین این صنف خیانت به مردم است.
وی هدف از این بازدیدها را نظارت بر توزیع نان، سهمیه آرد، رعایت بهداشت، کیفیت، قیمت نان، وزن چانه انواع نان و همچنین رسیدگی به گزارش‌های مردمی (حضوری) و سامانه‌ای اعلام نمود و گفت: باید بر تهیه و تأمین نان مردم نظارت بیشتری انجام شود چراکه نظارت و بازرسی‌های بیشتر باعث کاهش تخلفات می‌شود.
وی ادامه داد: باید ساعت کار نانوایی مشخص شود چرا که کاهش زمان کار نانوایی‌ها تخلف محسوب می‌شود همچنین نانوایی‌ها باید ترازوی دیجیتالی برای وزن کردن چانه‌ها داشته باشند و نوع آرد مصرفی هم باید مشخص شود.
صیادی با اشاره به اینکه به مطالبات منطقی تلاشگران صنف نانوایی توجه می‌شود، تصریح کرد: کمبودی در تأمین گندم و آرد نداریم و با نانوایی‌هایی که کم فروشی یا گران‌فروشی می‌کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت: اگر نانوایان در خصوص رعایت قیمت مصوب، دقیق بودن وزن چانه، رعایت بهداشت فردی و محیطی تخلف کنند سهمیه آرد آنان قطع می‌شود.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند تصریح کرد: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی شامل کم‌فروشی، گران‌فروشی، نصب‌ نکردن نرخ‌ نامه و فروش اجباری کنجد بود که علاوه بر بازرسی میدانی بازرسان با شکایت مردمی به این موضوع نیز رسیدگی و با واحد‌های متخلف برخورد شد.
صیادی ادامه داد: به ‌منظور نظارت دقیق و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، بازرسین کالاهای اساسی این مدیریت به‌ صورت مستمر از واحدهای نانوایی بازدید و مواردی همچون رعایت قیمت مصوب، دقیق بودن وزن چانه، رعایت ساعت پخت، بهداشت فردی و بهداشت محیط را به متصدیان این واحدها یادآوری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه واحدهای نانوایی با تغذیه مردم به ‌صورت مستقیم ارتباط دارند تأکید کرد: مسئولین واحدهای نانوایی بایستی از ورود افراد متفرقه و مشتریان به داخل نانوایی جلوگیری کنند که در غیر این صورت این مانع نشدن آنان تخلف محسوب می‌شود و مردم می‌توانند گزارش کنند.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند در مورد کارت‌خوان‌های هوشمند ابراز کرد: با استفاده از این سیستم به‌راحتی می‌توان ساعات شروع به کار، میزان پخت و میزان سهمیه باقی‌مانده روزانه را با اخذ گزارش از سیستم استخراج کرد، مردم توجه داشته باشند که به‌عنوان‌مثال نانوا برای آنان ۲۰ عدد نان سفارش ندهد و سپس ۱۵ نان تحویل داد نانوا به تعدادی که نان می‌فروشد یارانه آرد دریافت می‌کند و مردم باید آگاهانه خرید کنند.
وی توصیه کرد: نانی که ارائه می‌شود قیمت آن در دستگاه مشخص و قیمت آن در تمام نقاط شهر نیز یکسان است و در حال حاضر هیچ مشکل جدی وجود ندارد و اجرای این طرح برای برخی از افراد متخلف مشکل ایجاد کرده است و برخی از نانوایی‌ها حاضر نبودند این دستگاه را بپذیرند.
صیادی در رابطه با تقویت نظارت بر بازار و فروش نان آزاد در سوپرمارکت‌ها نیز گفت: اینکه نان یارانه‌ای به قیمت آزاد در سوپرمارکت‌ها به فروش برسد، به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نبوده و به‌زودی سوپرمارکت‌ها موظف به فروش نان با بسته‌هایی با آرم آزادپز خواهند بود تا از فروش نان یارانه‌ای به قیمت آزاد جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، عدم نصب قیمت، کم‌فروشی و … مراتب را به‌ صورت حضوری به بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی و یا از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ رسیدگی به شکایات مردمی گزارش کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.
صیادی تأکید کرد: مدیریت جهادکشاورزی به نانوایانی که نان باکیفیت به مردم ارائه دهند ضمن تأمین آرد مورد نیازشان برای پخت نان تشویق می‌شوند و در این میان چنانچه نانوایی تخلف داشته باشد علیرغم معرفی به تعزیرات حکومتی سهمیه آرد آن واحد نانوایی نیز قطع خواهد شد چرا که سلامتی مردم خط قرمز مدیریت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی این حوزه است.
وی در مورد تخلف‌های جدید در حوزه نان اشاره کرد و گفت: استفاده نکردن از دستگاه‌های کارت‌خوان در برخی از نانوایی‌ها به بهانه آشنا نبودن مردم و نداشتن کارت اعتباری توسط شهروندان، آنتن ندادن در برخی مناطق، خصوصاً روستا‌ها و ضعیف بودن آنتن دهی و استفاده از کارت‌خوان‌های قبلی، شارژ نشدن دستگاه و تمام شدن باطری ، جمع‌آوری کارت‌های بانکی بلااستفاده آشنایان و استفاده از آن‌ها در نانوایی‌ها در راستای افزایش تراکنش به‌منظور جذب بیشتر ۱۵ درصد یارانه و نیز دریافت سهمیه بیشتر آرد، برخی نانوایی‌ها با عنوان ادای نذر و توزیع نان در بین مستمندان اقدام به کشیدن کارت به‌صورت یکجا با تعداد بیشتر می‌کنند، استفاده از کارت‌خوان جدید و قدیم با توجه به استیجاری بودن مکان و شراکت چند نفر در نانوایی، پرداخت وجه دستی به مشتری در راستای افزایش تراکنش دستگاه کارت‌خوان توسط نانوایان، ثبت تعداد نان در دستگاه کارت‌خوان بیشتر از تعداد نان تحویلی به دلایل مختلف ازجمله گران‌فروشی نان ساده، گران‌فروشی نان کنجدی یا گران‌فروشی پلاستیک، کسر وزن نان تولیدی توسط برخی از نانوایان تخلف‌های جدید نانوایان است لذا بازرسان مدیریت‌ جهادکشاورزی در هماهنگی با سایر نهاد‌های متولی، پیگیری مستمر و برخورد با تخلفات را در اولویت کاری روزانه خود دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});