• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

هوای آذربایجان‌شرقی تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود

  • کد خبر : 74539
  • 22 مرداد 1401 - 13:30
هوای آذربایجان‌شرقی تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود
یاز اکو - رئیس گروه پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش سه تا ۶ درجه‌ای دمای هوای استان در طول هفته‌ جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، محمد امیدفر روز شنبه در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ افزایش نسبی دما و تداوم موج گرمایی از روز یکشنبه تا اواخر هفته‌ جاری در استان است که می‌تواند موجب افزایش مصرف آب و برق و احتمال گرمازدگی به‌ویژه در سالمندان و کودکان شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود طی هفته‌ جاری در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شده و در صورت امکان از حضور در فضای باز به‌ویژه برای کودکان و سالمندان خودداری شود.

امیدفر افزود: پدیده دیگر وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید است که می‌تواند موجب آسیب به سازه‌های سبک و یا خسارت به تابلوهای تبلیغاتی شود که در این مورد نیز توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی در مورد دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۷ و ۲۲ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۷ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

به گفته وی، ورزقان و سراب با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و ملکان با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});